قزوین

مردم اجازه دهند پرونده تخلفات شهرداری اقبالیه مسیر درست خودش را طی کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین؛ محمد قاسمی در دیدار با مردم شهر اقبالیه که در مسجد جامع این شهر انجام شد، گفت: احیاء حقوق عامه و اجرای عدالت از رسالت ها و وظایف دستگاه قضایی است و طی چند سال اخیر تلاش شده، تا این تکالیف قانونی به نحو مطلوب در حوزه ها و موضوعات مختلف به درستی اجرایی شود. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و حرکتی که از سال های گذشته در دستگاه قضایی آغاز شده؛ با جدیت و قوت پیگیری خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها احیاء‌کننده حقوق عامه هستند و خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهند در واقع بیانگر همین امر است و در طی گذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات شایانی نیز ارائه شده است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: شورای اسلامی شهر از دیرباز تشکیل شده و وظیفه خدمت به شهروندان را بر عهده دارد و از آنجایی که برخاسته از آراء مستقیم مردم است؛ مهم‌ترین وظیفهٔ شوراها انتخاب فرد اصلح به عنوان شهردار و اعمال نقش نظارتی نسبت به شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه است.
دادستان مرکز استان همچنین تأکید کرد: هر چه این انتخاب‌ها دقیق‌تر، تخصصی‌تر و کارشناسانه باشد، بی‌تردید فرد اصلح و کارآمد به منظور خدمت به شهروندان در مسئولی‌های مدیریتی قرار خواهد گرفت.

قاسمی با بیان اینکه خدمات گسترده و غیر قابل انکاری توسط مجموعه مدیریت شهری ارائه می‌شود، اذعان داشت: افرادی که در جایگاه شورا و شهردار قرار می‌گیرند، باید ظرفیت‌های لازم برای خدمت‌رسانی را داشته باشند، تا در مواجهه با مسائل و مشکلات مختلف میدان عمل را خالی نکنند، زیرا در برابر آراء مردم باید خود را پاسخگو بدانند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد که در این جایگاه‌های مدیریتی قرار می‌گیرند، از اعتبار و آبروی خود هزینه می‌کنند و خودشان را همانند شهید رجایی و شهید سلیمانی فدای خدمت به مردم می‌کنند و خود را وقف مردم کرده‌اند. لذا ممکن است برخی افراد نیز دچار لغزش شوند و قطعاً هرچقدر جایگاه‌ها حساس‌تر باشد، بیشتر در معرض آزمون قرار دارند و باید از جایگاه خود امانت‌داری کنند و در همه حال قطار خدمت‌رسانی انقلاب نباید از حرکت باز بایستد.

این مقام مسئول یادآور شد: دشمن سعی دارد مردم را از حاکمیت مأیوس کند و آینده نظام را تیره و تار نشان دهد، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در بیانیهٔ گام دوم انقلاب بیان داشتند؛ علی‌رغم همهٔ مسائل و مشکلات باید به گذشته افتخار کرد و به آینده نیز امیدوار بود.

دادستان قزوین اعلام داشت: دستگاه قضایی همهٔ تلاش خود را به کار گرفته، تا بر اساس رسالتی که بر عهده دارد به وظایف خود به درستی عمل کند، تا امنیت و عدالت به درستی در جامعه محقق شود و در مسیر اجرای قانون جایگاه افراد و وابستگی‌ها برای دستگاه قضایی اهمیتی ندارد.

وی در ادامه گفت: قانون عین عدالت نیست، اما یک شاخص برای رسیدن به عدالت است و به همین خاطر همه باید بر مدار قانون حرکت کنند و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب تأکید داشته‌اند؛ اگر قانون ملاک عمل قرار گیرد، عدالت محقق می‌شود و همه افرادی که مسئولیت پذیرفته‌اند، باید به این رسالت عمل کنند و از مسیر قانون منحرف نشوند.
قاسمی همچنین اظهار داشت: ظرفیت دستگاه قضایی و سایر نهادهای نظارتی در مقابل گستردگی مسئولان، دستگاه‌ها و نهادها محدود است. لذا انتظار این است که همه مردم کمک کنند، تا دستگاه قضایی در دستیابی به اهداف مورد نظر موفق باشد و مردم باید در نهضت نظارت همگانی؛ که زمینه‌های آن فراهم شده، مشارکت جدی داشته باشند.

قاسمی گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی سامانه‌های مختلفی برای اعلام گزارشات و تخلفات راه‌اندازی شده و باید به درستی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شود و یقیناً بسیاری از افراد دلسوز و دغدغه‌مند هستند، اما گزارشات آن‌ها باید مستدل، مستند و در چارچوب قانون باشد.

این مقام قضایی استان تأکید کرد: همانطور که رهبری بیان داشته‌اند؛ مطالبه‌گری باید به گونه‌ای باشد که آبروی افراد حفظ شود و خود فرد عدالت‌خواه و مطالبه‌گر در پرونده‌های قضایی درگیر نشود و اگر به موقع با تخلف و متخلف برخورد شود، قطعاً جنبه پیشگیرانه خواهد داشت و بازدارنده است و از بروز سایر تخلفات جلوگیری می‌کند.

این مسئول افزود: طی هفته گذشته شاهد برخی تخلفات در شهرداری اقبالیه بودیم و برای متخلفان نیز پرونده قضایی تشکیل شد و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و انتظار این است؛ مردم اجازه دهند پرونده در مسیر درست مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان هستند و باید در این راستا با جدیت وارد شوند و بدون‌شک دستگاه قضایی نیز با متخلفان و مفسدان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، در این نشست دادستان قزوین، معاونین دادستانی و مسئولان شهری حضور داشتند، که به سوالات مردم در حوزه های مختلف پاسخ دادند و در خصوص برخی پرونده ها نیز دستورات قضایی لازم صادر شد.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا