اردبیل

مردم اردبیل قدردان خدمات راهداران هستند/ جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در طول سال

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل به همراه جمعی از معاونین این اداره کل، راهداران، رانندگان، مسؤولین و فعالان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر در استان اردبیل با آیت‌الله سید سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

آیت‌الله عاملی در این دیدار به ارزش کار راهداران و تلاشگران این عرصه اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از مناطق سردسیر و دارای گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر است، اگر تلاش راهداران نباشد مردم با مشکلات بسیاری روبرو خواهند بود.

وی خدمت به خلق را از مهم‌ترین توصیه‌های دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: راهداران در سخت‌ترین شرایط و حتی در ساعات شب نیز به خدمت‌رسانی مشغول هستند که این خدمات برای کسی پوشیده نیست و مردم قدردان زحمات راهداران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت رعایت اخلاق و حق و حقوق مردم در شرکت‌های مسافربری و حمل‌ونقل کالا تاکید کرد و ادامه داد: پرهیز از اتلاف وقت در خدمت‌رسانی به مردم باید از سوی فعالان این حوزه و شرکت‌های حمل‌ونقل مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: ضروری است هم حقوق رانندگان و  هم حقوق مردم مورد توجه اداره کل راهداری قرار گیرد چرا که رانندگان نیز به دلیل تحریم‌ها و نوسانات قیمت با مشکلاتی روبرو هستند که نیازمند حمایت و تخصیص یارانه در خصوص ملزومات شغلی آنان مثل لاستیک و نظایر آن هستند.

برای نگهداری از راه‌ها به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت راه‌ها، راهدارخانه‌ها و خدمات ارائه شده در خصوص حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار داشت: این اداره کل در ۳ بخش حمل‌ونقل کالا، حمل‌ونقل مسافر و ترانزیت کالا فعالیت دارد.

وثوقی با اعلام اینکه راه‌های استان به طول ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است، تصریح کرد: ارزش روز این راه‌ها ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد که برای نگهداری از آن به یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سال نیاز داریم که به دلیل مشکلات مالی و تحریم‌ها تنها ۲۰ درصد از مبلغ مذکور به راه‌های استان اختصاص می‌یابد.

جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در طول سال

وی از جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در طول سال خبر داد و بیان کرد: در ۸ ماهه اول سال‌جاری ۳ میلیون تن کالا در استان حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۴ درصدی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: این میزان کالا توسط ۱۲ هزار راننده با به کارگیری ۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جابجا شده است.

خدمات‌رسانی به ۹۰۰ هزار مسافر طی ۸ ماهه اول سال‌جاری

وثوقی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش حمل‌ونقل مسافر نیز بیان کرد: تعداد ۵۵ شرکت مسافربری با یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان عمومی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که در ۸ ماهه اول سال‌جاری برای ۹۰۰ هزار نفر مسافر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات‌رسانی شده است.

وی به ظرفیت بالای پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با فروکش کردن نسبی بیماری کرونا، فعالیت‌های این پایانه مرزی در بخش‌های مختلف از رشد خوبی برخوردار بوده به طوری که در ۸ ماه گذشته ۳۲۲ هزار تن کالا از این پایانه مرزی صادر و ۹ هزار و ۲۰۰ تن کالا نیز به کشور وارد شده است.

عضو شورای اداری استان از ترانزیت ۳۰۲ هزار تن کالا از مبادی ورودی و خروجی این پایانه مرزی خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه ۸۸ درصد این صادرات و واردات، توسط ناوگان ایرانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سالن مسافر در پایانه مرزی بیله‌سوار به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود، از بازگشایی این سالن و ترانزیت مسافر از ۲۶ تیرماه سال‌جاری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: این بازگشایی به منظور تردد مردم جمهوری آذربایجان انجام شد و در این حوزه نیز ۴۰ دستگاه اتوبوس مشغول به خدمات‌رسانی هستند که ۵۲ درصد ناوگان به کارگیری شده در این خصوص ایرانی بوده و ۴۸ درصد نیز از رانندگان جمهوری آذربایجان می باشد و تاکنون ۵۳۵ دستگاه اتوبوس تردد داشته‌اند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا