Categories: اردبیل

مردم اردبیل قدردان خدمات راهداران هستند/ جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در طول سال

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل به همراه جمعی از معاونین این اداره کل، راهداران، رانندگان، مسؤولین و فعالان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر در استان اردبیل با آیت‌الله سید سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

آیت‌الله عاملی در این دیدار به ارزش کار راهداران و تلاشگران این عرصه اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از مناطق سردسیر و دارای گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر است، اگر تلاش راهداران نباشد مردم با مشکلات بسیاری روبرو خواهند بود.

وی خدمت به خلق را از مهم‌ترین توصیه‌های دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: راهداران در سخت‌ترین شرایط و حتی در ساعات شب نیز به خدمت‌رسانی مشغول هستند که این خدمات برای کسی پوشیده نیست و مردم قدردان زحمات راهداران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت رعایت اخلاق و حق و حقوق مردم در شرکت‌های مسافربری و حمل‌ونقل کالا تاکید کرد و ادامه داد: پرهیز از اتلاف وقت در خدمت‌رسانی به مردم باید از سوی فعالان این حوزه و شرکت‌های حمل‌ونقل مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: ضروری است هم حقوق رانندگان و  هم حقوق مردم مورد توجه اداره کل راهداری قرار گیرد چرا که رانندگان نیز به دلیل تحریم‌ها و نوسانات قیمت با مشکلاتی روبرو هستند که نیازمند حمایت و تخصیص یارانه در خصوص ملزومات شغلی آنان مثل لاستیک و نظایر آن هستند.

برای نگهداری از راه‌ها به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت راه‌ها، راهدارخانه‌ها و خدمات ارائه شده در خصوص حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار داشت: این اداره کل در ۳ بخش حمل‌ونقل کالا، حمل‌ونقل مسافر و ترانزیت کالا فعالیت دارد.

وثوقی با اعلام اینکه راه‌های استان به طول ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است، تصریح کرد: ارزش روز این راه‌ها ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد که برای نگهداری از آن به یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سال نیاز داریم که به دلیل مشکلات مالی و تحریم‌ها تنها ۲۰ درصد از مبلغ مذکور به راه‌های استان اختصاص می‌یابد.

جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در طول سال

وی از جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در طول سال خبر داد و بیان کرد: در ۸ ماهه اول سال‌جاری ۳ میلیون تن کالا در استان حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۴ درصدی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: این میزان کالا توسط ۱۲ هزار راننده با به کارگیری ۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جابجا شده است.

خدمات‌رسانی به ۹۰۰ هزار مسافر طی ۸ ماهه اول سال‌جاری

وثوقی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش حمل‌ونقل مسافر نیز بیان کرد: تعداد ۵۵ شرکت مسافربری با یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان عمومی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که در ۸ ماهه اول سال‌جاری برای ۹۰۰ هزار نفر مسافر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات‌رسانی شده است.

وی به ظرفیت بالای پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با فروکش کردن نسبی بیماری کرونا، فعالیت‌های این پایانه مرزی در بخش‌های مختلف از رشد خوبی برخوردار بوده به طوری که در ۸ ماه گذشته ۳۲۲ هزار تن کالا از این پایانه مرزی صادر و ۹ هزار و ۲۰۰ تن کالا نیز به کشور وارد شده است.

عضو شورای اداری استان از ترانزیت ۳۰۲ هزار تن کالا از مبادی ورودی و خروجی این پایانه مرزی خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه ۸۸ درصد این صادرات و واردات، توسط ناوگان ایرانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سالن مسافر در پایانه مرزی بیله‌سوار به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود، از بازگشایی این سالن و ترانزیت مسافر از ۲۶ تیرماه سال‌جاری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: این بازگشایی به منظور تردد مردم جمهوری آذربایجان انجام شد و در این حوزه نیز ۴۰ دستگاه اتوبوس مشغول به خدمات‌رسانی هستند که ۵۲ درصد ناوگان به کارگیری شده در این خصوص ایرانی بوده و ۴۸ درصد نیز از رانندگان جمهوری آذربایجان می باشد و تاکنون ۵۳۵ دستگاه اتوبوس تردد داشته‌اند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


admin

Recent Posts

مرگ پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی

روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با…

12 ساعت ago

ریشه های جنگ زاکانی و شورای شهر؛ ناکارآمدی،پنهانکاری، توهین و چیزهای دیگر

روز یکشنبه ابهامات مطرح‌شده در قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری تهران و چینی‌ها دویست‌وسی‌ویکمین جلسه…

12 ساعت ago

استخراج الماس از گل صدتومانی/ عکس

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید…

12 ساعت ago

بازدید نماینده ولی فقیه از پایگاه‌ امداد و نجات بین شهری سرعین

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر که به منظور شرکت در جلسه تکریم ومعارفه مسئول دفتر…

12 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

12 ساعت ago