ایلام

مردم ایلام خواهان استفاده از نیروهای بومی در مناصب استان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلام در آیین تودیع و معارفه استاندار جدید ایلام گفت: پذیریش مسؤولیت در اسلام امانت سنگینی است که متحمل شدن آن مشکل بوده زیرا نظام شایسته سالاری است و رزمندگان در جنگ تحمیلی این مسوولیت را به خوبی درک و نشان داده‌اند. 

وی افزود: اگر مدیری می‌خواهد فردی را به عنوان مسؤول انتخاب کند باید شایسته‌تر از آن وجود نداشته باشد تا بتواند مشکلات را درک و در راستای رفع آن تلاش کند. 

امام جمعه ایلام گفت: استان ایلام الگو مقاومت و ایثار، معبر زائران عتبات عالیات و پایتخت خادمان اربعین حسینی است و خدمت در چنین استانی که مشهد شهیدان لقب گرفته توفیق بزرگی بوده که خداوند به برخی عطا کرده است. 

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: با توجه به سابقه درخشان وزیر کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و… باید به انتخاب وی که بر اساس قانون و متناسب با شرایط انتخاب می‌شود احترام گذاشت. 

وی با بیان اینکه رقابت برای تصدی کرسی استانداری به پایان رسیده است، گفت: استاندار جدید از فرصت موجود استفاده و در راستای توسعه استان تلاش کند.

کریمی‌تبار افزود: همچنین وی، اهداف دولت سیزدهم را در مقایس استانی مد نظر داشته باشد و جهت برون رفت استان از مشکلات با به کارگیری نیروهای انقلابی، تحلیل گرا و متعهد برنامه‌های رئیس جمهور را دنبال و پیگیر مصوبات سفر رئس جمهور باشد.

وی تاکید کرد: مردم استان ایلام خواستار استفاده نیروهای بومی در ظرفیت موجود هستند بنابراین این مهم باید اجرا و اشتغال کارگران بیکار در اولویت قرار گیرد. 

کریمی‌تبار تصریح کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی با ایجاد ارتباط مستقیم با دانشگاه‌ها، در راستای مهارت آموزی و حل مشکل بیکاری تلاش کنند.

دومین سفر استانی وزیر کشور به ایلام 

الیاس فتاحی معاون سیاسی استانداری ایلام نیز در این آیین گفت: در مدتی که وحیدی سکان وزارت کشور را به عهده گرفته است امروز دومین سفر ایشان به ایلام انجام شد که این مهم نشان از توجه ویژه وزیر کشور به استان است. 

وی افزود: استقبال بی‌نظیر مردم ایلام از کنگره سرداران و سه هزار شهید استان نشان از ولایت مداری و توجه خاص به شهدا و امام راحل است و این موضوع مهم تکلیف خدمتگزاران را سنگین‌تر می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد: متقارن مراسم معارفه با این ایام، مبارک است که باید با تاسی از راه شهدا خادمان بهتری برای مردم باشیم. 

وی افزود: ایلام با حدود ۶٠٠ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۲ شهرستان قرار دارد؛ این استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری است که باید در مسیر توسعه مورد توجه قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: مرز مشترک مهران با کشور عراق به عنوان امن‌ترین مرز در کشور سالیانه پذیرای میلیون‌ها زائر اربعین و صادرات کالا است که با توجه به زیر ساخت‌ها سبب توسعه استان شود. 

 فتاحی بیان داشت: حضور فعال مردم ایلام در انتخابات اخیر با مشارکت و امنیت در رتبه سوم کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا