آذربایجان غربی

مردم نشان دادند که قدردان امثال حاج قاسم هستند/ لزوم رسیدگی فوری مسئولان به موضوع تکدی‌گری در ارومیه

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ارومیه اظهار داشت: خداوند متعال شاکر و سپاس گذاریم که  امت اسلامی و مردم ایران را بصیر و هوشمند و متدین و تابع ولایت قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) ادامه داد: در ایام فاطمیه در کل کشور مسلمانان، شیعیان و مومنان به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) عرض ادب نموده و برنامه های متعدد به صورت مستمر اجرا شد که این‌گونه مراسمات و عرض ادب‌ها  موجب نزول رحمت الهی به جامعه و کشورمان می‌شود.

قریشی با اشاره به اهمیت حماسه ۹دی افزود: به لطف خداوند متعال مردم ایران با هوشمندی و بصیرت تحت ولایت مقام معظم رهبری در این مراسمات به صورت خودجوش گرد هم می‌آیند و حماسه‌ی ۹دی را زنده نگه داشته‌ و به نسل های بعدی انتقال می‌دهند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: در سالگرد شهادت سردار سلیمانی مردم به صورت پرشور به میدان آمدند و نشان دادند مردم قدردان کسانی که بخاطر مردم در راه خداوند جانشان را فدا می‌کنند هستند.

وی ادامه داد: روز گذشته ۲۵۰شهید در کل کشور تشییع شدند که حضور چشمگیر مردم در تشییع این شهیدان از الطاف الهی می‌باشد، همچنین این حضور موجب دلگرمی مسئولین می‌شود تا تصمیمات صحیح و جدی در مقابل دشمنان اخذ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان گفت: رضا شاه‌ در سفر خود به ترکیه با مشاهده‌ی وضعیت فرهنگی آنجا تصمیم گرفت بی دینی را در ایران رواج دهد و تمام هدف رضا شاه حذف دین از جامعه ایران بود که بعد از بازگشت از ترکیه به طور رسمی اعلام کرد از خانم هایی که چادر بر سر دارند متنفر است و آنان را مانع پیشرفت ایران می داند. رضاخان با این اقدامات شروع به مبارزه با دین نمود و چه بسیاری از خانم ها که به خاطر این قانون  سال‌ها خانه نشین شدند.

وی افزود: مسئله حجاب و عفاف یک واجب دینی می‌باشد که در آیات مختلفی از قرآن به این مسئه اشاره شده است و برخلاف تفکر عده‌ای که مسئله حجاب و عفاف را  یک موضوع شخصی می‌پندارند، حجاب یک مسئله‌ی کاملا اجتماعی است و نتایج آن در جامعه مشهود است  و بر روی دیگران تاثیر می‌گذارد.

 
و ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند منکر تاثیر مخرب بی‌حجابی و بدحجابی در سایر افراد جامعه بشود و این گناهی فردی نبوده و گناهی اجتماعی است که عذاب و  عقوبت آن به مراتب بزرگ‌تر خواهد بود.
 

قریشی تصریح کرد: مهم‌ترین ضرر بی‌حجابی قطعا برای زنان خواهد بود چرا که این مسئله موجب سستی و از هم پاشیدگی بنیان خانواده‌ها می‌شود، لذا برای داشتن جامعه ای سالم همه باید به اهمیت موضوع حجاب و عفاف  پی‌ببریم.

وی ادامه داد: مسئله غیرت موضوع بسیار مهمی است که در جامعه همگان اعم از خانواده ها و مسئولین باید به آن اهتمام داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه صدور مجوز برای کسب و کار ها گفت: موضوع سهولت صدور مجوز برای کسب و کار ها و تولیدکنندگان مورد مطالبه مقام معظم رهبری می‌باشد که در سال ۱۳۹۹ نیز وزیر اقتصاد وقت وعده آن را داده بود ولی متاسفانه تا به حال عملی نشده است، لذا از دولت جدید و استاندار آذربایجان‌غربی می‌خواهیم نسبت به این دو مطالبه مهم یعنی تشکیل پنجره‌ی واحد صدور مجوز و تشکیل دادگاه‌های تجاری را جامه عمل بپوشانند.

وی در پایان گفت: موضوع تکدی‌گری زیبنده این استان و شهر ارومیه نیست که در هر چهارراه چند نفری در حال گدایی باشند، لذا مسئولان باید فورا به این موضوع رسیدگی کرده و کسانی که نیازمند واقعی هستند را شناسایی کرده و آنها را با کمک مردم سرو‌ سامان دهند و  از فعالیت آنهایی که نیازمند نیستند و گدایی را برای خود حرفه قرار داده‌اند جلو گیری نمایند.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا