اجتماعی

مردودی ۱۰ درصد دانش‌آموزان کلاس اولی در سال ۱۴۰۰

مردودی ۱۰ درصد دانش‌آموزان کلاس اولی در سال ۱۴۰۰

– اخبار اجتماعی –

محمد محمدی؛ مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران با اشاره به اینکه نرخ مردودی در کل دوره ابتدایی ۲ درصد است، اظهار کرد: درصد تکرار پایه (مردودی) در پایه اول دبستان زیاد و حدود ۵ درصد است.

وی افزود: با برنامه‌های طراحی و اجرا شده پیش‌بینی می‌کنیم نرخ مردودی کلاس اول دبستان در شهریور ۱۴۰۲ کاهش یابد.

(با توجه به اینکه در دوره ابتدایی شیوه نمره‌دهی وجود ندارد و دانش‌آموزان با روش توصیفی بررسی می‌شوند، در صورت کسب توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” در دو درس ریاضی و فارسی در امتحانات خرداد و شهریور و پس از تشکیل شورای مدرسه و تأیید آنها ملزم به تکرار پایه هستند.)

در جدول زیر تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی حاضر در امتحانات سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و درصد قبولی دختران و پسران را مشاهده می‌کنید.

تعداد دانش‌آموزان  قبول شدگان مردودی‌ها  درصد قبولی
۱۴۶۵۶۵۹ ۱۳۳۰۳۴۷ ۱۳۵۳۱۲ ۹۰.۸
پسر: ۷۵۵۱۵۹ ۶۷۶۶۸۷ ۷۸۴۷۲ ۸۹.۶
دختر:۷۱۰۵۰۰ ۶۵۳۶۶۰ ۵۶۸۴۰ ۹۲

درصد مردودی کلاس اولی‌ها با میزان محرومیت استان در ارتباط است، به گونه‌ای که بیشترین درصد قبولی کلاس اولی‌ها در شهر تهران و استان البرز و کمترین درصد قبولی متعلق به استان سیستان و بلوچستان، کرمان و همدان است.

زمان آموزش دانش‌آموزان مدارس دولتی یک‌دوم مدارس خاص/ پیشنهاد ۲ شیفته شدن دبستان‌ها

در استان سیستان و بلوچستان، ۷۳.۹ درصد و  در استان کرمان ۸۳.۵ درصد کلاس اولی‌ها قبول شدند.

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌ها برای ارتقای وضعیت قبولی دانش‌آموزان کلاس اول دبستان به برگزیده های ایران گفت: توانمندسازی معلمان یکی از برنامه‌های اجرا شده با هدف کاهش مردودی در پایه اول دبستان است و سال گذشته ۱۲۰ هزار معلم کلاس اول تحت آموزش قرار گرفتند که آموزش معلمان جدید الورود در محور توجه قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در مناطق روستایی مشکلاتی داریم به همین دلیل بسته زبان‌آموزی پایه اول دبستان در ۸۳۰۰ مدرسه روستایی توزیع شد، خاطرنشان کرد: توانمندی معلمان با هدف شناسایی اختلالات یادگیری دانش‌آموزان آغاز شد و در همراهی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ۲۰۰ هزار معلم پایه‌های اول، دوم و سوم دبستان برای شناسایی و درمان اولیه اختلالات یادگیری دانش‌آموزان و ارجاع موارد مورد نیاز برای درمان تخصصی آموزش خواهند دید.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا