Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مرد در سایه اسرائیل در کشورهای عربی و یکی از طراحان "توافق ابراهیم" کیست؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

مرد در سایه اسرائیل در کشورهای عربی و یکی از طراحان “توافق ابراهیم” کیست؟

مرد در سایه اسرائیل در کشورهای عربی و یکی از طراحان “توافق ابراهیم” کیست؟

به نقل از العربی الجدید، طبق گزارش روزنامه‌های اسرائیلی، “معوز” مدیرکل جدید وزارت خارجه اسرائیل شده و نامش رونین لیوی است. او مسیر کاری خود را در داخل سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) آغاز کرد و سه سال متوالی در آنجا خدمت کرد و سپس به دیگر آژانس‌های اطلاعاتی از جمله شورای امنیت داخلی پیوست.

او همچنین نتانیاهو را در سفرهای محرمانه به تعدادی از کشورهای عربی همراهی کرد و در ضمن تحرکات اسرائیل پیش از کودتا در سودان بود.

در گزارش سایت یدیعوت آحارونوت آمده است که رونین لیوی که طی سال‌های اخیر با نام سازمانی “معوز” شناخته می‌شد، در حال حاضر به پست مدیر وزارت خارجه اسرائیل رسیده است. او پیش از رسیدن به این سمت، دشمنان بسیاری در داخل این وزارت خانه به علت رابطه‌اش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی اسرائیل و مائیر بن شبات، مشاور سابق امنیت داخلی در دوره نتانیاهو داشت.

در این گزارش تاکید شد که لیوی، یکی از بزرگترین تدارک‌دهندگان توافق‌های ابراهیم است و او مسئول توافق‌های عادی سازی میان اسرائیل و سودان است.

این روزنامه او را مرد در سایه اسرائیل در جهان عرب توصیف کرد که بسیار در اقصی نقاط قاره آفریقا و کشورهای عربی که روابطی با اسرائیل ندارند، رفت و آمد کرده است.

بر اساس این سایت، لیوی در فوریه سال ۲۰۲۰ توانست دیدار “تاریخی” میان نتانیاهو و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت نظامی در سودان را در پایتخت اوگاندا ترتیب دهد.

همچنین این سایت اعلام کرد که لیوی در توافق میان اسرائیل و دولت سودان برای بازگرداندن ۱۲ هزار آواره سودانی که از جنگ داخلی به اسرائیل فرار کرده بودند، ید طولایی داشت. او همچنین در توافق با چاد ایفای نقش کرد و تماس‌هایی را برای برقراری روابط میان اسرائیل و نیجر و مالی مدیریت کرد.

این سایت از دوستان لیوی نقل کرد که او توانست دیدگاه‌ها میان اسرائیل با بحرین، امارات را نزدیک کند تا توافق‌های ابراهیم منعقد شود.

با وجود اینکه در عرصه رسمی رونین لیوی به عنوان رئیس بخش خاورمیانه و آفریقا در شورای امنیت داخلی اسرائیل شناخته می‌شود، اما او در عمل دست راست مائیر بن شبات بوده و رابطه قوی با بنیامین نتانیاهو دارد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا