اخبار ورزشی

مرزبان: دربی اصفهان بازی مشکلی برای ما خواهد بود/نمی‌توانیم به تعطیلی لیگ اعتراضی داشته باشیم

علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، در مورد صدرنشینی سپاهان پس از سه هفته ابتدایی لیگ برتر با کسب ۱۲ امتیاز کامل، اظهار داشت: درست است که توانستیم در شروع لیگ سه برد به دست بیاوریم اما در کل ۳۰ بازی خیلی سخت وجود دارد و تنها ۳ مسابقه سپری شده است. 

وی افزود: از نتایجی که گرفتیم طبیعتا خوشحال هستیم ولی برای ادامه لیگ باید تمرکز بالا داشته باشیم. باید تک تک بازی‌ها را آنالیز کنیم تا در هر مسابقه با احساس خوب، از نظر تاکتیکی بتوانیم کار خودمان را جلو ببریم. در این راه، بحث ریکاوری تیم فوق‌العاده مهم است. قدم‌های خیلی خوبی را به طرف جلو بر می‌داریم. مطمئنا راه سختی مقابل چشم ما قرار دارد اما می‌دانیم باید تیم را به کدام سمت هدایت کنیم و این مساله خیلی مهم است.

مربی سپاهان در مورد اینکه پس از دو برد مقتدرانه به نظر می‌رسید که مقابل هوادار هم با گل‌های بیشتری برنده شوند اما این اتفاق نیفتاد، گفت: در مسیر خیلی خوبی حرکت می‌کنیم و احساس خیلی خوبی داریم. فقط یک نیمه نه چندان خوب مقابل تیم هوادار داشتیم اما تیم، خیلی خوب به بازی برگشت چون بازیکنان ما متعهد هستند و به اهداف تعصب دارند. در نیمه دوم مقابل هوادار بازیکنان ما شجاعانه بازی و فداکاری کردند. مبارزه بزرگی را مقابل خودشان داشتند و می‌دانستند که باید با فشار این بازی را ادامه بدهیم. در طول ۴۵دقیقه واقعا شانس‌های گل زیادی داشتیم و توانستیم گل پیروزی را بزنیم که این اتفاق ما را خیلی خوشحال کرد.

مرزبان در مورد بازی هفته چهارم مقابل ذوب‌آهن عنوان کرد: با یک تیم ریشه دار بازی داریم. هر دو طرف از تیم‌های خوب ایران هستند که روز جمعه مقابل هم قرار می‌گیرند. احترام خاصی برای ذوب آهن قائل هستیم اما باید اهدافی که داریم را تعقیب کنیم. از نظر تاکتیکی باید برنامه خودمان را اجرا کنیم و وارد یک بازی درگیرانه شویم تا بتوانیم نتیجه خوبی از فولاد شهر به دست بیاوریم.

وی تصریح کرد: ذوب آهن با توجه به تغییراتی که داشته ساختار خوبی دارد. بازیکنان زیاد و خوبی به این تیم اضافه شده‌اند. دربی اصفهان برای ما بازی خیلی مشکلی خواهد بود اما مسیرخودمان را ادامه می‌دهیم. به دنبال این هستیم که در هر بازی کیفیت خیلی خوبی را از خودمان به نمایش بگذاریم.

مربی سپاهان در مورد توقف مسابقات لیگ برتر پس از هفته چهارم و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای حفظ آمادگی و کیفیت تیم، اظهار داشت: تاخیر در برنامه بازی‌ها به خاطر فیفا دی طبیعی است. نمی‌توانیم اعتراضی به این مساله داشته باشیم. این هنر ماست که سازماندهی خیلی خوبی داشته باشیم تا تیم را از نظر بدنی، تاکتیکی و مخصوصا روحی-روانی در سطح بالا نگه داریم. به خاطر همین برنامه ریزی خیلی خوبی را انجام می‌دهیم. در جلسات خودمان در مورد اینکه چطور تیم در کوران مسابقات بماند و چطور می‌توانیم از نظر بدنی تیم را بالا نگه داریم صحبت می‌کنیم. این مساله به هیچ وجه به ما آسیب نمی‌زند. می‌دانیم نمی‌توانیم در مورد مسائلی که قادر به تغییر آن‌ها نیستیم، گله و شکایتی داشته باشیم. باید با این شرایط زندگی کنیم.

مرزبان در خصوص درخشش یاسین سلمانی به عنوان کاپیتان در مسابقات تیم‌ملی امید، گفت: یاسین یکی از پدیده‌های فوتبال ایران است و کیفیت خیلی بالایی دارد. محرم نویدکیا به او اعتماد و اعتقاد قلبی دارد که می‌تواند به عنوان یکی از ستاره‌های آینده تیم ملی ما باشد. به خاطر همین خیلی خوب توانستیم این بازیکن را به شرایط حرفه‌ای لازم نزدیک کنیم. یاسین در تیم‌های پایه سپاهان رشد کرده، باید از مربیان پایه باشگاه تشکر کنیم که چنین بازیکن با کیفیتی را به لیگ ایران معرفی کردند تا بتواند در آینده به تیم ملی کمک کند. او تجربیات خوبی را کسب می‌کند و در حال یادگیری مسئولیت پذیری است. این مساله برای خودش هم خیلی مهم است.

مربی سپاهان تصریح کرد: تیم ملی امید ۹ امتیاز از سه بازی کسب کرد و در مسیر خودش با موفقیت حرکت می‌کند. از این بابت خیلی خوشحال هستیم. برای مهدی مهدوی کیا و بازیکنان این تیم آرزوی سلامتی و موفقیت داریم. صددرصد هر کمکی از مجموعه سپاهان بخواهند دریغ نمی‌کنیم. در راستای بحث همبستگی بین تیم‌ها به خصوص برای رده‌های ملی حاضر به همکاری هستیم. امیدواریم این تیم بتواند به مسیر اصلی خودش یعنی بازی‌های المپیک برسد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا