کهگیلویه و بویراحمد

مرکز استانی با کمترین تعداد مسجد/دستگاه‌های فرهنگی بی‌خیال موضوع شده‌اند

 به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی ۱۰۰ درصد شیعه در کشور یاد می‌شود که مردمانی معتقد داشته و عشایر این استان همواره از متدین‌ترین و معتقدترین مردمان بوده‌اند.

اما متاسفانه به موازات این اعتقاد و تدین، تعداد مساجد در استان بسیار کمتر از سایر استان‌های کشور است به نحوی که شهر یاسوج تنها به اندازه کمی بیش از انگشتان دو دست به عنوان یک مرکز استان مسجد دارد.

استانی که بنا به گفته نماینده ولی فقیه از داشتن مهدیه و اماکنی از این دست محروم است و تعداد مساجد آن به هیچ وجه با جمعیت استان همخوانی ندارد و در بسیاری از مناطق شهر یاسوج مرکز استان مسجدی وجود ندارد و دستگاه‌های متولی نیز هیچ عزمی برای رفع این مشکل نداشته‌اند.

دستگاه‌های فرهنگی استان نیز در این خصوص کم کاری کرده و در این امر ضعیف بوده‌اند به نحوی که علاوه بر نداشتن مسجد به اندازه کافی در این استان تعداد خیرین مسجد ساز نیز بسیار کم بوده و دلیل آن کم کاری و سکوت دستگاه‌های فرهنگی است.

در حالی کمبود مسجد در استان به شدت احساس می شود که آسیب های اجتماعی همچون طلاق اعتیاد و خودکشی روز به روز در کهگیلویه و بویراحمد افزایش پیدا می‌کند.

لازم است دستگاه‌های فرهنگی از جمله در حوزه فرهنگی به خود آمده و در تبلیغ و تبیین هر چه بیشتر کمک به ساخت مساجد و کمک برای رفع این نقیصه بزرگ اقدام کنند.

این در حالی است که وضعیت روستاها از حیث داشتن مساجد نیز بسیار نامطلوب بوده و چه بسیار روستاهای پرجمعیت استان که یا مسجد ندارند یا مساجد آنها به هیچ وجه در شان این مکان معنوی، مذهبی و فرهنگی نیست.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا