قزوین

مرکز نجوم در کانون پرورش فکری قزوین راه‌اندازی می‌شود

مرکز نجوم در کانون پرورش فکری قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ سید علی‌اکبر موسوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین درنشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی کودک، با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، اظهارکرد: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند به آبادی برسد بدون آنکه به موضوع کودک توجه داشته باشد.

او افزود: کشورهایی که در امر توسعه به موفقیت رسیدند قطعا به استعدادهای کودکان توجه ویژه‌ای نشان دادند اما اوضاع این امر در جامعه ما به دلیل وجود بحران‌های داخلی و خارجی؛ متفاوت‌تر است.

موسوی گفت: در اغتشاشات سال گذشته شاهد یک برنامه‌ریزی جدی بودیم تا کودکان و نوجوانان ما را درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی کنند به طوری که التهابات اجتماعی به داخل مدارس کشیده شد که این نشان می‌دهد در شرایط عادی به سر نمی‌بریم و دچار یک جنگ ترکیبی هستیم.

این مسئول اظهارکرد: تمام تلاش ما در کانون پرورش فکری نوجوانان استان این است که کودکان و نوجوانان خود را با فرهنگ بومی، دینی و ملی خود آَشنا کنیم.

او افزود: ۱۶مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قزوین وجود دارد که این میزان فقط می‌تواند یک درصد خدمات دهی به ۲۵۰هزار دانش‌آموز استان را پوشش دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: حدود ۸هزار و ۲۰۰نفر نیز عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قزوین هستند که شامل ۶۸درصد کودک و ۳۲درصد نوجوان است.

موسوی با بیان اینکه ۱۹۱هزار جلد کتاب در کانون وجود دارد که به صورت امانت در ختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، گفت: در سال گذشته ۶۸هزار جلد کتاب توسط دانش‌آموزان استان به امانت برده شد.

این مسئول در خصوص عملکرد یک ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اظهارکرد: در سال گذشته ۲۵۵کارگاه برای اعضاء کانون برگزار شد که مورد استقبال واقع گردید.

او افزود: همچنین برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، اولین جشنواره راویان غدیر، برگزاری مهرواره با محویت بازی‌های بومی و محلی نیز از جمله اقدامات کانون در سال گذشته است.

موسوی ادامه داد: افزودن ۷هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران کودک در اربعین امسال نیز از دیگر فعالیت‌های کانون به شمار می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با بیان اینکه ضعف جدی در حوزه موسیقی کودک وجود دارد؛ اظهارکرد: متاسفانه کودکان از آثار موسیقی بزرگترها استفاده می‌کنند که در این زمینه یک کار جدید برای کودکان برای اولین بار در استان و کشور با عنوان “فسقل بند” در ۸ترک تنظیم شد و کنسرت نمایش آن نیز به اجرا درآمد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

او افزود: اعضا و مربیان کانون در جشنواره قصه‌گویی در بخش منطقه‌ای رتبه اول و در مرحله کشوری مقام دوم را کسب کردند و امسال هم مرحله استانی این جشنواره با چهار محوریت از ۲۰ تا ۲۲ آبان و مرحله کشوری در آذر ماه برگزار می‌شود.

موسوی گفت: خانه بازی کودک امسال در آوج افتتاح شد و تمام تلاش ما این است که ۱۶مرکز استان خانه بازی داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: مرکز نجوم با اعتباری بالغ‌بر ۳میلیارد تومان در کانون پرورش فکری استان در حال تکمیل است که تا دوماه دیگر افتتاح می‌شود.

او افزود: حدود ۵۰نفر از مربیان و اعضای کانون در جشنواره‌ها و مهرواره‌های ملی و بین‌المللی برگزیده شدند که از افتخارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان محسوب می‌شود.

موسوی گفت: امسال انیمیشن بچه‌زرنگ که محصول کار کانون استان است در دو سالن سینمای قزوین اکران می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با بیان اینکه ۴۰۰برنامه متنوع به مناسبت هفته ملی کودک برگزار می‌شود، اظهارکرد: دیدار با ائمه جمعه و مسئولان استان، اجرای جشن پرواز بادبادک‌ها، دعوت از تریلی سیار نمایش تهران، دیدار با کودکان بیمار، برگزاری فستیوال بازی‌های خلاق، دیدار با خانواده شهدا و اجرای برنامه در شیرخوارگاه حلیمه، بازدید از اماکن تاریخی، برگزاری نمایشگاه آثار اعضا از ۱۵ تا ۲۵مهرماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از جمله برنامه‌های هفته کودک در استان است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا