اجتماعی

مرکز وکلای قوه قضاییه هتک حرمت به قرآن کریم را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند

مرکز وکلای قوه قضاییه هتک حرمت به قرآن کریم را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از انجام اقدام ویژه این مرکز در سطح بین‌الملل در خصوص مقابله با هتک حرمت‌های انجام شده به قرآنم در سوئد و دانمارک خبر داد.

عبدلیان‌پور گفت: در رابطه با هتک حرمت به قرآن در اروپا کار ویژهای انجام داده‌ایم که به دلیل برخی ملاحظات از ارائه توضیحات بیشتر نسبت به آن خودداری می‌کنیم تا مانع ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: پرداختن به این موضوع وظیفه قانونی مرکز وکلا نبود ولی آن را وظیفه شرعی خود می‌دانیم و آن را پیگیری می‌کنیم.

ادعای مضحک سوئد با وجود تداوم قرآن‌سوزی

عبدلیان‌پور افزود: افراد زیادی برای قرآن جان داده‌اند و در قبال آن مسئول هستیم. به همین دلیل در سطح بین‌المللی و در کشورهای سوئد و دانمارک اقداماتی انجام داده‌ایم از جمله شکایت که البته مهم‌ترین وجه آن پیگیری ویژه این موضوع است؛ چرا که در پرونده شهید سلیمانی هم شکایاتی در محاکم داخلی و هم در محاکم خارجی از جمله عراق مطرح شده اما پیگیری نشده‌اند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: پس از انجام قرآن‌سوزی در سوئد و دانمارک بیانیه‌ای صادر کردیم و در آن خطاب به وکلای سوئد هشدار دادیم که قرآن‌سوزی عواقب و تبعاتی برای آنها خواهد داشت.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، درباره تعداد داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۲ گفت: آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه شهریور ماه امسال و بر اساس برنامه اعلام‌شده قبلی برگزار می‌شود.

وی افزود:۱۱۰هزار متقاضی برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد قبولی‌ها بر اساس فرمول‌های اعلام شده در مواد ۴ و ۵ قانون تسهیل تعیین خواهد شد و از الان مشخص نیست چند نفر در این آزمون قبول باشند.

عبدلیان‌پور تأکید کرد: تمامی تمهیدات امنیتی لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است.

تاریخ برگزاری آزمون ۳ شهریور است

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر الزام ایجاد بانک اطلاعاتی وکلای تخصصی در مرکز وکلا، گفت: درباره وکلای تخصصی اقداماتی داشته‌ایم و ظرف دو ماه آینده نخستین گروه از وکلای تخصصی مرکز پروانه خود را دریافت کرده و وکالت تخصصی را شروع خواهند کرد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه سپس گفت: در هفته قوه قضاییه اپلیکیشن و سامانه‌ای با نامحقوق عامهطراحی کردیم که قابل نصب در گوشی‌های موبایل است. شهروندان هرگاه موضوعی برایشان رخ دهد که نیازمند دریافت اطلاعات حقوقی و انتظامی است، می‌توانند با ورود به این اپلیکیشن، پاسخ کارشناسان حقوقی و انتظامی را به دو ‌صورت مکتوب و صوتی دریافت و آگاهی پیدا کنند که چه اقدامی باید انجام دهند.

وی افزود: هر کسی در هر سطح از سواد و آگاهی حقوقی و عادی و به‌صورت رایگان می تواند توضیحات لازم را دریافت کند.

عبدلیا‌ن‌پور در ادامه با تشریح حضور وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده این مرکز در مساجد برای رسیدگی به مشکلات حقوقی مراجعه‌کنندگان گفت: این طرح که دیگر صورت ملی به خود گرفته است و در جمع اعضای مرکز مسئولانی همچون شهردار مناطق، سرکلانتر، معاون دادستان و … حضور دارند، علاوه بر پاسخ دادن به سوالات حقوقی مردم، پذیرفتن معاضدتی پرونده‌های کسانی که تمکن مالی برای گرفتن وکیل ندارند مورد توجه است.

وی همچنین گفت: مرکز همچنین سامانهمسیررا برای مشاوره خانواده‌ها راه‌اندازی کرده است که سال قبل در استان‌های قزوین و البرز و همچنین در برخی شهرستان‌های استان تهران بارگذاری شد و امسال در کل کشور بارگذاری خواهد شد.

عبدلیان‌پور در توضیح این سامانه گفت: قوه قضاییه اختیارات بیشتری به مرکز در بحث مشاوران خانواده داده است و سامانهمسیراز ازدیاد ورود پرونده به دادگاه خانواده جلوگیری می‌کند. طرز کار سامانه به این صورت است که اختلافات خانوادگی را به مشاوران خانواده مرکز ارجاع می‌دهد. جلسات اجباری و اختیاری مشاوران برگزار می‌شود و در نهایت اگر مشاوران خانواده اعلام کردند که قابلیت اصلاح بین طرفین نیست، پرونده به دادگاه خانواده ارسال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به خدمات حقوقی معاضدتی از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: یک شعار داریم که همه افراد ایرانی در دادگاه باید حق دفاع داشته باشند حتی اگر تمکن مالی نداشته باشند.

گفتنی است؛ فرزندان شهید حلم‌زاده، خبرنگار شهید دفاع مقدس مهمانان ویژه این نشست خبری بودند.

مهمان ویژه هیئت مرکز وکلای قوه قضاییه چه کسی بود؟

دعوت از خانواده شهیدان در مراسم مختلف مرکز وکلای قوه قضاییه از رسوم این مرکز در دوره مدیریت جدید محسوب می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا