اردبیل

مرگ خاموش در کمین خانواده‌های بی‌احتیاط/ جان باختن ۷ اردبیلی از ابتدای امسال

خبرگزاری یولن – اردبیل | سرویس اجتماعی: همزمان با شروع فصل پاییز و زمستان که کاهش محسوس دما در برخی استان‌ها در اوایل روزهای ابتدایی مهرماه و آبان‌ماه رخ می‌دهد، استفاده نادرست از وسایل گرمایشی افزایش یافته و متاسفانه شاهد مسمومیت و فوت بر اثر گاز منوکسید کربن هستیم.

می‌توان گفت وضعیت استان اردبیل با اکثر استان‌های کشورمان به دلیل شرایط جوی متفاوت است و در عموم ماه‌های سال مسمومیت با گاز منوکسید کربن در نقاط مختلف استان اردبیل رخ داده و چندین خانواده را داغدار می‌کند.

بنابر اعلام پزشکی قانونی استان اردبیل در سال ۹۹ در استان اردبیل متاسفانه ۳۲ نفر بر اثر مسمومیت منوکسید کربن در سطح استان جان خود را از دست دادند‌ که اسفندماه ۱۲ فوتی و ماه‌های خرداد و‌ تیر بدون فوتی بوده است.

از ۳۲ نفر فوتی بر اثر مسمومیت منوکسید کربن ۲۳ زن و ۹ مرد بودند که در این تعداد فوتی فوق،کودک و نوجوان هم وجود دارد.

عامل مرگ خاموش را بهتر بشناسیم

منوکسید کربن گازی بی‌رنگ، بی‌بو، بی‌مزه و غیرمحرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی همچون نفت، گاز، بنزین، گازوئیل و ذغال چوب حاصل می‌شود.

از علائم عمومی تماس طولانی با گاز منوکسید کربن می‌توان به سردرد،گیجی و خواب آلودگی اشاره کرد که در ادامه تماس فرد با این گاز مرگبار شاهد علائم دچار تهوع،استفراغ و تپش قلب می‌شود و در نهایت با استنشاق بیش از حد این گاز، کاهش هوشیاری و مرگ رخ می‌دهد.

با رعایت موارد ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی نفتی و گازی، میتوانیم از یک فاجعه‌ای بزرگ به نام مرگ و از هم پاشیدن خانواده خود جلوگیری کنیم.

جان باختن ۷ اردبیلی از ابتدای امسال

مجیدمحمد غریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن اردبیل اظهار کرد: در طول ۴۸ ساعت اخیر ۱۳ نفر در استان اردبیل دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس استان اردبیل گفت: از ۱۳ مسمومیت با گاز منوکسید کربن در ۴۸ ساعت اخیر، متاسفانه ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: در طول ۸ ماهه امسال ۱۰۳ نفر در سطح استان اردبیل دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند که از این تعداد متاسفانه ۷ نفر جان باختند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا