کهگیلویه و بویراحمد

مرگ یک قلاده توله پلنگ‌ در حوضچه نیروگاه برق سی‌سخت/ متخلفان بیخیال پارک ملی دنا نیستند!

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، سید اسدالله هاشمی از مرگ یک قلاده پلنگ خبر داد و گفت: متاسفانه دقایقی پیش  مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا، لاشه یک قلاده توله پلنگ را در حوضچه نیروگاه برق محدوده بندان سی سخت کشف کردند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بدلیل حجم بالای آب، ارتفاء حوضچه و متورم شدن لاشه هنوز علت مرگ، جنسیت، سن و زمان دقیق  مرگ این توله پلنگ مشخص نشده  اما جزئیات در دست بررسی است که متعاقا” و به محض تکمیل شدن مجهولات موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد همچنین از دستگیری دو گروه متخلف در پارک ملی دنا خبر داد و گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود دو گروه از شکارچیان غیرمجاز به ارتفاعات پارک ملی دنا ، اکیپی ۶ نفره از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک  وارد عمل شده و به پایش منطقه پرداختند.

هاشمی ادامه داد: پس از چندین ساعت رصد و دوربین کشی منطقه، گروه اول از مامورین نزدیک به غروب دیروز در ضلع شمالی پارک متوجه ۴ نفر متخلف به همراه تجهیزات در ارتفاعات می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود : مامورین پس از ۴ ساعت پیاده روی ، در مسیر متخلفین قرار می گیرند و در ساعت ۲۱ دیروز جمعه ۱۹ آذر ، موفق می شوند هر چهار نفر متخلف را دستیگر کنند.

وی با بیان اینکه از متخلفین مقداری گوشت گراز  شکار شده کشف و ضبط شد گفت: بنا به مسائل امنیتی بهداشتی و به دستور مقامات محترم  قضایی هر چهار نفر متخلف بازداشت و روانه زندان شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مامورین ضلع جنوبی پارک متعاقبا” متوجه حضور متخلفین در منطقه می شوند . پس از گشت و اقدامات کنترلی نزدیک به ساعت ۲۳ موفق می شوند گروه دوم را دستگیر کنند، اما چون ۳ نفر از متخلفین مسلح بودندبه سمت مامورین شلیک کرده  و با سوء استفاده از تاریکی شب متواری شدند.

وی افزود: مامورین موفق می شوند آلات جرم را کشف و ضبط کنند، ضمن اینکه با همکاری دستگاه‌های امنیتی انتظامی و قضایی در حال شناسایی متخلفین هستیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا