سلامت

مرگ ۴۱ هموطن دیگر بر اثر کرونا/۱۷ استان بدون فوتی

به گزارش برگزیده های ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد تلفات کرونا ۴۱ نفر اعلام شد که این رقم کمترین شمار فوتی پس از عبور خیز پنجم  کرونا از کشور بود و نیز برای دومین بار است که تعداد تلفات کرونا از پنجم خرداد سال گذشته تا کنون، دو رقمی می شود.

روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه پس از ۵۶۶ روز از پنجم خرداد سال گذشته، تلفات کرونا به زیر ۵۰ نفر یعنی ۴۲ نفر رسید.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(جمعه) تا امروز شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۳۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۴۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور نیز به ۶ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۱۱ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۳۳ نفر رسید.

همچنین?در شبانه روز گذشته بیشترین مرگ و میر بیماران کرونایی مربوط به تهران با ۶ نفر و استانهای آذربایجان غربی، فارس و خراسان شمالی با ۵ نفر بوده است.

۲۷ استان کشور نیز در شبانه روز گذشته مرگ و میر کمتر از پنج نفر داشته اند که در ۱۷ استان، هیچ موردی از فوت بیماران کرونایی، ثبت نشده است. 

تا کنون ۵ میلیون ۹۹۹ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۹۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ?تا کنون ۴۰ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۵۹ میلیون و ۶۲ هزار و ۲۵۶ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۶۳۴ نفر دُز دوم و سه میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۲ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۲۷ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز ۲۲۳ هزار و ۳۵۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی در نقشه کرونای کشور مشاهده نمی شود.

به گزارش برگزیده های ایران، تلفات کرونا طی هفته های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور روندی کاهشی داشته که بدون شک این اتفاق را باید مرهون رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن دانست که با واکسیناسیون حداکثری تکمیل شد.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد، اما تا ۱۳ مرداد ماه زمان پایان دولت دوازدهم فقط ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دز تزریق انجام شده بود اما از همین تاریخ یعنی شروع کار دولت سیزدهم تا ۱۶ آذر ماه شمار واکسن های تزریق شده ۹۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۶ دز بوده است.

جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران روز جمعه ۱۹ آذر ماه ضمن اعلام ورود محموله‌های ۸۵ و ۸۶ واکسن کرونا به تعداد بیش از یک میلیون دُز به کشور وارد کشور گفت: تاکنون و طی ۸۴ محموله تعداد ۱۴۸ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۸ دز واکسن وارد کشور شده بود که با ورود محموله‌های هشتاد و پنجم و هشتاد و ششم، تعداد کل واکسن‌های وارده از ۱۵۰ میلیون دز گذشت و به ۱۵۰ میلیون و ۲ هزار و ۷۰۸ دز رسید.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

 خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت رو جمعه ۲۶ آذر ماه برای نخستین از زمان شیوع کرونا در کشور اعلام کرد، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به صفر رسیده است.

هرچند کاهش تلفات روزانه کرونا و به صفر رسیدن تعداد شهرهای قرمز و نارنجی خبر خوبی است، اما نباید فراموش کنیم سویه جدید کرونا به نام امیکرون زنگهای خطر را به صدا درآورده و بی توجهی به تزریق واکسن و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند، روند کاهشی تلفات را معکوس کند و بار دیگر وضعیت قرمز را به نقشه کرونایی کشور بازگرداند.

۱۰۷۱       

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا