کرمان

مسؤولان باید تفکر «بسیجی« را در خود نهادینه کنند

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر رفسنجان اظهار کرد: یکی از ارزشمندترین محصولات و دستاوردهای بشر و بزرگترین گنجینه ثروت‌های بشری کتاب است و باید در سبک زندگی اسلامی خودمان به کتاب و علم توجه کنیم.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: تشکیل بسیج یکی از برکات و الطاف خداوند بود که امام راحل با دید و حکمت الهی فرمان به تشکیل بسیج داد.زیباترین دلنوشته امام (ره) که در آذر ۱۳۶۷ مرقوم فرمودند در مورد بسیج است.

مسؤولی که تفکر بسیجی دارد برای مردم مانع‌تراشی نمی‌کند

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: تفکر بسیجی یعنی تفکر خدمت به مردم با اخلاص، بدون منت و بدون چشمداشت.نه لابی‌کردن برای رسیدن به قدرت و برای بستن بار خودشان ادعای بسیجی داشته باشند.تفکر بسیجی یعنی به دوش کشیدن بار مردم نه بستن بار خود.

وی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی یعنی برخورداری از بصیرت بالا و درک بایسته‌ترین کار در شرایط فعلی و ناکام گذاشتن دشمنان برای حل مشکلات مردم و اینکه توانمندکردن و همراه‌کردن استعدادها برای روان‌کردن امور مردم نه مانع‌تراشی و حواله دادن مردم و بروکراسی.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به شناسایی‌شدن شهید مهدی تحویلیان که در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان مدفون است، ابراز کرد: خانواده شهید روز گذشته میهمان رفسنجان بودند و خیل عظیمی از مردم در استقبال از این خانواده شهید به میدان آمدند و کار ارزشمندی انجام دادند.

ضرورت تأمین نفت مورد نیاز مردم عنبرآباد

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد شهادت سه تن از دلاورمردان قرارگاه عملیاتی ابوذر فرماندهی انتظامی استان را تسلیت گفت و اظهار کرد: شهادت پاداشی‌ست که زیبنده مردان الهی است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در این شرایط این است که چرا به‌رغم تغییر دولت مشکل گرانی‌ها و تورم و عدم ثبات بازار همچنان باقی‌ست و حل نشده‌ است.

بامری ادامه داد: دولت سیزدهم میراث‌دار شرایط چندعاملی است؛ برخی جریانات به‌صورت مدام عملکرد دولت جدید و با دولت گذشته مقایسه می‌کنند درحالی‌که مقایسه‌ی عملکرد سه ماه با عملکرد نود و شش ماه این یک مقایسه غیرمنصفانه و غیرمنطقی است.

بامری خاطرنشان کرد: این مقایسه‌ها با این هدف صورت می‌گیره که القاء کنند دولت جدید زمان کافی را برای حل مشکلات داشته اما هیچ کاری نکرده است، بدون این‌که اشاره کنند که اگر اشاره کنند که اکثر مشکلات فعلی ریشه در تصمیمات دولت قبل دارد.

خطیب جمعه عنبرآباد گفت: با توجه به این‌که فصل سرما آغاز شده و یکی از دغدغه‌های مردم و نیازهای مردم تهیه نفت است،علی‌رغم این‌که امسال توزیع نفت زودتر از سال‌های گذشته شروع‌شده و برنامه‌ریزی‌شده و برخی از جایگاه‌ها در حال توزیع هستند، اما برخی از جایگاه‌ها ظاهرا پاسخ‌گو و جواب‌گوی مردم نیستند و مردم از این‌موضوع گله‌مند هستند.

مسکن و شهرسازی مشکل اسناد زمین‌های مردم را حل کند

حجت‌لااسلام عباس گروهی امام جمعه فاریاب ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: ریشه بسیج پیشینه قرآنی دارد و بسیجیان مردان الهی هستند و در لابه‌لای تاریخ وجود داشته‌اند.

گروهی خاطرنشان کرد: اگر بسیج نبود کشور ما در مقابل پنجاه کشور ابرقدرت نمی‌توانست مقاومت کند و امروز در سرتاسر کشورهای اسلامی بسیج حرف اول را می‌زند و بسیج یک نهاد مردمی است.

گروهی در ادامه به مشکلات شهرستان پرداخت و گفت: ۹۰ درصد زمین‌های مسکونی و کشاورزی فاریاب سند رسمی ندارد و مشکل مردم با مسکن و شهرسازی باید حل شود.

وی گفت شهرستان فاریاب از سهمیه دانشگاه فرهنگیان محروم است؛ چراکه امکانات شهرستان فاریاب بسیار ناچیز بوده و زیرساخت‌های مسابقه با شهرهای شمالی استان را ندارد، همچنین استقرار ادارات در شهرستان فاریاب از ملزومات شهرستان است.

برگزاری مراسم شهدای نیروی انتظامی در حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان

حجت‌الاسلام ابوطالب هنرهوده امام جمعه کوهبنان با تسلیت شهادت سه تن از ماموران نیروی انتظامی استان که در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند، بیان کرد: فردا مراسم گرامیداشت این شهیدان در حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج یادآور شد: هفته بسیج در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به‌وسیله امام راحل در این کشور پایه‌گذاری شد و این حرکت در این منطقه اسلامی و دینی برای دیگر ملت‌ها هم ان‌شاءالله الگو و سرمشق خواهد شد.

هنرهوده ادامه داد: بسیجی کسی است که در برابر دوستان خدا فروتن و در برابر دشمنان مقاوم است، بسیجی یعنی تهرانی‌مقدم، حاج‌قاسم سلیمانی و شهیدان همیشه جاوید که جان‌شان را در راه اسلام فدا کردند.

حجت‌الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه زرند با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، افزود: «بسیج لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق است»، واژه پرمعنایی‌ست که در وصف بسیج  حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند و نشان از جایگاه والا و اهمیت این نهاد مردمی دارد.

وی ادامه داد: بسیجی در هر عرصه‌ای که وارد شده افتخارآفرین بوده و در کنار مردم، همراه مردم و مایه مباهات و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

بسیجیان در تمام عرصه‌ها افتخارآفرین هستند

حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی امام جمعه طغرالجرد اظهار داشت: مدیران که خداوند توفیق خدمتگزاری در نظام‌اسلامی را به آنان داده خادم مردم باشند، امروز مردم نسبت به هر زمانی به اصول و آرمان‌های انقلاب و به مسأله ولایتمداری اعتقادشان قوی‌تر است و این به‌دلیل عدم موفقیت دشمنان نظام اسلامی در انواع و اقسام توطئه‌ها است.

حجت‌الاسلام نجم‌الدینی آغاز هفته بسیج را خدمت همه بسیجیان و فرماندهان تبریک گفت و از این قشر که در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، اقتصادی، و جهادی مایه افتخار هستند، تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه بخش طغرالجرد شهادت سه نفر از مدافعان امنیت و نیروهای جان برکف نیروی انتظامی در درگیری با اشرار را تسلیت گفت.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا