قم

مسؤولان برای پدیده خطرناک فقر تدبیر کنند/ ریشه کنی فقر حمایت جدی و عزم همگانی می‌طلبد

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد استان قم، محسن مسعودیان‌راد امروز در نخستین نشست خبری خود در سمت مدیرکلی کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه فقر امروز جامعه یک فقر نوین و پیچیده است گفت: برای از بین بردن چنین فقری باید یک عزم همگانی باشد و حکومت و مردم دست به دست هم آن را ریشه کن کنند.

وی تبدیل فقر مؤمنانه سالمندان نسل های گذشته را به فقر نوظهور توأم با آسیب‌های اجتماعی و مانع پیشرفت کشور را هشداری جدی عنوان و اظهار کرد: اگر مسئولان برای پدیده خطرناک فقر جوان، زنانه و شهری تدبیری نکنند، این فقر منجر به کفر خواهد شد.

مسعودیان راد شرایط فرهنگی ویژه استان قم را خاطرنشان و تصریح کرد: درمان محرومیت‌زدایی و رفع فقر در این استان باید با رویکردهای فرهنگی انجام شود و به عنوان یک مدل و الگو برای کل کشور باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه امروز دشمنان سفره مردم را هدف قرار داده اند تأکید کرد: کمیته امداد به تنهایی نمی تواند با این فقر نوپدید مبارزه کند بلکه یک حرکت عمومی و حمایت مراجع دینی و حوزوی را می طلبد.

وی سیستم مددکاری کشور را غربی و با دیدگاه تزریق پول و مادیات دانست و گفت: دیدگاه اسلام و قرآن به انسان‌ها آخرت‌گراست و توجه به معنویات را گره گشای مشکلات مادی می داند در حالیکه ما از آن غافل شده ایم.

مسعودیان راد با تأکید بر اینکه باید سیاست‌های کرامتی جایگزین سیاست‌های حمایتی شود گفت: فقرا امروز محتاج به صدقه نیستند بلکه نیازمند فرصت هستند و کمیته امداد با سیاست های جدید خود و ایجاد فرصت آنها را از مصرف‌کننده به افراد مولّد و کارآفرین تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در نگاه دینی فقرزدایی با رویکرد مردم‌محوری است گفت: مراکز نیکوکاری مسجدمحور که با همین هدف تشکیل شده اند و از حمایت جدی کمیته امداد برخوردار هستند پایگاه‌های خدمت رسان و تحولی در عرصه فقرزدایی خواهند بود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا