هرمزگان

مسؤولان در بکارگیری معلولان کوتاهی نکنند/ انتقاد چندین باره از وضعیت رهاشده مجتمع بندری خمیر

به گزارش برگزیده های ایران از بندرخمیر، حجت الاسلام شعیب صالحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: ۱۲  آذر روز جهانی معلولان است و قضای الهی بر این است که عده‌ای از عزیزان ما و فرزندان ما با معلولیت جسمی و گاهی ذهنی مواجه می‌شود و این خود یک امتحان الهی برای خانواده است.

وی خطاب به خانوده‌های معلولان گفت: حضور معلول در خانواده یک امتحان برای رسیدن به کمال و سعادت اخروی است و این فرصتی برای بندگی خداست که در خدمت به خلق خود قرار داده است.

خطیب جمعه خمیر با تذکر به مسؤولان در خصوص جذب و به کار گیری معلولان، عنوان داشت: توجه به جذب و به کارگیری معلولان نیازمند تلاش و اعتماد به آنها است ولی متاسفانه برخی گزارشات از عدم بکارگیری معلولان در دستگاه ها حکایت دارد و صرف وجود معلولیتی  تعارض با  عملکرد او در تشکیلات نیست و دست رد به سینه این عزیزان  زده می‌شود. این برخورد نه با قانون مطابقت دارد و نه برآمده از مکتب اسلام و رافت برآمده از اسلام است.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: در سیر حرکت و مواجهات سخت این انقلاب شاید بتوان گفت با استقامت‌ترین قشر در حفظ آرمان‌های انقلابی‌اش، دانشجویان  بوده اند.

به گفته صالحی، ۱۶ آذر یادآور  شکل گیری حماسه انقلاب دوم و ادامه حضور امید آفرین دانشجویان در گذرگاه‌های حساس علمی و پژوهشی با نگاه جهادی است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، افزود: امروز در آغاز گام دوم انقلاب، بار اصلی بر دوش گرفتن مسؤولیت‌های کلان علمی و فرهنگی و اجتماعی بر عهده جوانان است.

رئیس شورای عمومی شهرستان خمیر گفت: در زمینه دریا و بهرمندی از ظرفیت‌های آن برای مردم شریف خمیر این موهبت الهی که تبدیل به  زخم و درد به زمین مانده ای شده است و بارها تذکر داده‌ایم اما آنچه گواه تحرکات در این راستاست، برخلاف آنچه وعده داده شده بود، است.

حجت الاسلام صالحی یادآور شد: مسئولان بزرگوار شهرستان و استان اگر احیاناً اثری از حیات و حضور خود بر کرسی مسئولیت می بینید اجازه ندهند برای کم کاری مجموعه اداره بنادر، شهرستان خمیر مبدل به زباله‌دان صنعتی و محل دپوی صنایع آسیب‌زا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد : آنچه ما از مسئولین می‌خواهیم نخست  پیگیری احداث مجتمع بندری با تملک مردم منطقه و متعلق به صنایع سبک خود شهرستان باشد و عواید انتفاع این مجتمع در سفره مردم شهرستان نمایان شود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا