خراسان رضوی

مسؤولان در عزل و نصب‌ها عقلانی رفتار کنند

به گزارش برگزیده های ایران، حجت‌الاسلام جواد طاهری در اجتماع نمازگزاران جمعه کاشمر که در آستان امامزاده سید حمزه (ع) برگزار شد، اظهارکرد: ضروری است مردم مسئولین باتقوایی انتخاب کنند تا در اتاق‌های خلوت برای گفتگوهای مادی و سیاسی از دین و مردم حراست کنند و مراقب ما باشند و ما را نفروشند.

وی افزود: مردم باتقوا، مسئول باتقوا انتخاب می‌کنند. مردم دنبال این نیستند که مسئول از منافع زودگذر آنان دفاع کند. بلکه به دنبال این هستند که او تقوا داشته باشد و برای خدا کار کند و یا اینکه در کنار تذهیب نفس، تعهد،تخصص و عقل دارد یا خیر.

طاهری تأکید کرد: نماز جمعه محلی برای حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان است و نباید خطبه‌ها یک سخنرانی عادی و ساده یا یک منبر باشد؛ نماز جمعه محل تجمع هفتگی است که به اوضاع شهر، مملکت و جهان نگاه کنیم و با پیدا کردن سهممان به آن و نقش خودمان را ایفا کنیم.

وی همچنین با اشاره به عزل و نصب مدیران دولتی ادامه داد: انتظارمان این است که در این زمینه هر چه سریع‌تر تکلیف را برای خود و مردم روشن کنند.

حجت‌الاسلام طاهری افزود: متأسفانه گاهی مسؤولی در شهرستان تغییر می‌دهند که حتی امام‌جمعه شهر را مطلع نمی‌کنند. به امام‌جمعه تکلیف شده که در عزل و نصب‌ها دخالت نکند، به فرد مسئول هم گفته‌شده که مشورت کند. همان‌طور که به مسئول اختیار عزل و نصب دادند، عقل و شعور هم دادند. نه اینکه هر طور دلش خواست و هرکسی را خواستند بدون اینکه کار به تبعات منطقه داشته باشند دست به تغییر بزند و زمانی هم که اعتراض می‌کنیم به دنبال فریب دادن هستند.

تفکر بسیجی مشکل‌گشای بسیاری از امور و نجات انسان از سختی‌ها است

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدرس(ره) به ابعاد شخصیتی و جایگاه این بزرگ‌مرد عرصه دیانت و سیاست اشاره کرد و گفت:  نماز جمعه مکانی است که الگوهایی مثل شهید مدرس، مسیر را برای ما تعیین کردند، بنابراین الگوی ما شهید مدرس است.

خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از بیانات خود، تفکر بسیجی را مشکل‌گشای بسیاری از امور و نجات انسان از سختی‌ها دانست و ابراز کرد: اگر امروز که کشور ما با مشکلات زیادی مواجه است، به تفکر بسیجی توجه کند پیروز است، چراکه سبک زندگی یک بسیجی قدرت تولید می‌کند و یکی از این موارد راه‌اندازی و تشکیل مستمر حلقه‌های صالحین به‌صورت هفتگی و با حضور نوجوانان است تا از این طریق نیروهای کارآمد برای جامعه تربیت کرد.

در تذکر دادن و مطالبه گری باید از تخریب پرهیز شود

وی همچنین در ادامه از فضای محدود مصلی نماز جمعه کاشمر انتقاد کرد و یادآور شد: ضروری است مجموعه اوقاف با همراهی و کمک میراث فرهنگی نسبت به توسعه شبستان‌های اطراف اقدام کند تا یک مکان ثابت برای اقامه نماز جمعه در شهرستان ایجاد شود.

امام‌جمعه کاشمر با بیان اینکه در تذکر دادن و مطالبه گری باید از تخریب پرهیز شود، بیان کرد: به‌عنوان امام‌جمعه در تمامی موضوعات ورود می‌کنم، بنابراین اگر در هر گوشه‌ای از شهر مشکل و معضلی وجود دارد مردم آن را منعکس کنند تا از مسئول مربوطه مطالبه و پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا