تهران

مسؤول بسیج دانشجویان استان تهران: به‌دنبال نقش آفرینی اساتید و دانشجویان در همه عرصه‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران، وحید حسن پور مسؤول بسیج دانشجویان و اساتید استان تهران به مناسبت هفته بسیج در گفت‌وگو با خبرگزاری برگزیده های ایران به تشریح برنامه‌های این هفته سازمان پرداخت و از نقش اساتید و دانشجویان بسیجی در هم افزایی این برنامه‌ها خبر داد.

حسن پور ضمن تبریک این هفته و با اشاره به شعار امسال با عنوان «بسیج پاره تن مردم است» گفت: با توجه به عرصه‌های مختلفی که در سال ۱۴۰۰ سازمان، ماموریت یافته و در سطح استان تهران و مراکز علمی پیگیر آن است به دنبال نقش آفرینی در حوزه های فرهنگ سازی، گفتمان، گروه‌های جهادی و رشد و کادرسازی برای تربیت هشت میلیون نیروی تراز اول انقلاب اسلامی هستیم که می‌تواند یاری‌رسان رئیس دانشگاه و شوراهای مختلف دانشگاهی باشد.

وی بیان کرد: باید در نظر داشته باشیم که ما در هر شهرستانی دانشگاه داریم که می‌توانیم از ظرفیت نیروهای آموزش یافته در آن مراکز برای حل مسائل شهرستان نیز بهرمند شویم و بخش‌های یک شهرستان از جمله فرماندار، شهردار و ائمه جمعه از این ظرفیت استفاده کنند.

مسؤول بسیج دانشجویان و اساتید استان تهران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان که در مورد موضوعات مختلفی صحبت کردند، افزود: یکی از آن موضوعات جامعه هدف اساتید و دانشجویان بسیجی ما در سطح کشور است که می‌توانند در مورد مسائل و چالش‌های متنوعی که در سطح کشور داریم راه حل ارائه کرده و حل کنند.

حسن پور ادامه داد: در سطح منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای نیز انتظار می‌رود همین رویکرد مد نظر باشد و در مورد مسائل مختلف گفتمان دانشگاهی صدای خود را بلند کرده و اظهار نظر کند برای مثال اتفاقات افغانستان، آذربایجان و غیره که الحمدلله دانشگاه‌های ما در این چهار عرصه به خوبی نقش آفرینی کرده است.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم شش عرصه را در این چهار مرحله دانشگاهی، کشوری، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اجرا کنیم نیازمند موضوعاتی هستیم که در اینجا به آن اشاراتی می‌کنم.

مسؤول بسیج دانشجویان و اساتید استان تهران بیان کرد: برای مثال در حوزه جهادی، علمی، گفتمان و مطالبه گری که عملکرد مناسب و مقبولی اتفاق افتاده است را به شکل نمایشگاه‌هایی در سطح استان تهران در دانشگاه‌های شهرری، اسلامشهر، ورامین، شهرقدس و ورامین که مراکز هدف ما هستند از تاریخ یکم تا پنجم آذر ماه به نمایش گذاشتیم.

حسن پور در ادامه تصریح کرد: از موارد دیگری که در واقع موفق عمل کرده‌ایم، حل مسائل سطح دانشگاه و همچنین شهرستان، استان و نیز منطقه و فرامنطقه‌ای می‌باشد که دانشجویان و اساتید ما نقش داشته و به شکل یک پوستر در سطح همان نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با حضور در عرصه‌هایی که به یکباره به کشور تحمیل شده است سعی کرده‌ایم پیشتازی خود را حفظ کنیم اضافه کرد: با توجه به اینکه قریب به دو سال از حضور ویروس کرونا در سطح جهانی می‌گذرد و کشور ما نیز ناگزیر با آن درگیر شده است از همان ابتدا با اتکا به نیروی جوان بسیجی و علم محوری مرکز اتانول با خلوص ۹۶ درصد را راه اندازی نمودیم تا علاوه بر تامین ماسک در این عرصه هم بتوانیم کسری‌های کشور را جبران و با سایر نهادها هم افزایی کنیم.

مسؤول بسیج دانشجویان و اساتید استان تهران با اشاره به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته افزود: برگزاری مسابقات فوتسال با پیشکسوتان باشگاه استقلال و پیشکسوتان هنرمندان در دانشگاه شهرقدس و همچنین برگزاری برنامه‌های متنوعی در روز پنج شنبه چهارم آذر ماه تحت عنوان یک روز در بهشت با حضور سیصد تن از دانشجویان بسیجی استان تهران در راستای اجرای بهتر برنامه‌های آن روز و استقبال از خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم و حضور در منزل این عزیزان برای تکریم از شأن این خانواده‌های عزیز و ارزشمند انجام شد.

حسن پور در پایان گفت: از همه عزیزانی که در اجرای این ماموریت‌ها اهتمام کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداریم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا