اجتماعی

“مسئولیت اجتماعی” لازمه حفظ محیط زیست کشور

“مسئولیت اجتماعی” لازمه حفظ محیط زیست کشور

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، صبح امروز “همایش ملی مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت”  در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. در ابتدای این نشست نورالله مرادی؛ معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان سخنانی گفت: یکی از عباراتی که از معنای آن غافل بودیم، “مسئولیت اجتماعی” است، این واژه عمری قریب به نیم قرن در ادبیات مدیریتی دارد اما اگر به فرهنگ ملی و دینی خود مراجعه کنیم، این کلمه ریشه در تمدن ایرانی دارد.

مرکز پژوهش‌های مجلس: “برنامه هفتم توسعه” در حوزه محیط زیست عقبگرد داشته است

وی ادامه داد: دین اسلام مکرراً در این باره تأکید کرده و در همه امور برای همه مردم مسئولیت تعریف کرده و بحث حقوق عامه نیز یکی از مهم‌ترین ارکان مسئولیت اجتماعی است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جهان جدید و بعد از انقلاب صنعتی، همواره صاحبان صنعت به سود صنعتی فکر کرده و مردم و جامعه را نادیده گرفته‌اند. از شروع انقلاب صنعتی تا سال ۱۹۴۰ همیشه سود صنعتی اولویت داشت، سپس تا ۱۹۶۰ شاهد بحث اعتمادسازی و گونه کمرنگی از مسئولیت اجتماعی هستیم. بعد از سال ۱۹۶۰ بود که مدیریت کیفیت و مسئولیت اجتماعی مطرح می‌شود.

مرادی بیان کرد: مهم‌ترین رکن مسئولیت اجتماعی در زمینه حفظ محیط زیست در کشور ما اصل ۵۰ قانون اساسی است که حفظ و نگهداری محیط زیست را یک وظیفه عمومی می‌داند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر محیط زیست اصلی‌ترین زمینه برای تعریف مسئولیت اجتماعی است و لازم است مردم و مسئولین را با این اصل اساسی آشنا کنیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا