هرمزگان

مسئولیت امور شهری بافت قدیم قشم به شهرداری واگذار می شود

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، افشار فتح الهی صبح امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری قشم با بیان اینکه فصل جدیدی از همکاری بین مسوولان جزیره با هدف خدمت‌رسانی بهتر به قشموندان آغازشده، افزود: دو‌گانگی‌های دوره های قبل باعث شده بهره‌برداری از سرمایه های ملی به خوبی انجام نشود و درنتیجه انتفاعی برای مردم نداشته است.

 وی افزود: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، باید تعامل بین مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم، شورای شهر و شهرداری در کنار بخش خصوصی و فعالان اقتصادی صورت گیرد.

فتح الهی در این نشست بر ضرورت تدوین برنامه‌ای جامع برای اشتراک گذاری امکانات و توانمندی‌ها تعریف و وظایف براساس آن بین مجموعه‌های ذیربط، تاکید کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت ساماندهی و ایجاد آرامستان جدید در شهر قشم به عنوان یکی از مطالبات اصلی قشموندان، اضافه کرد: ۵۰ هکتار زمین در محدوده روستای طولا برای احداث آرامستان جدید در قشم اختصاص پیدا می کند تا هم شهر قشم هم روستاهای اطراف از ظرفیت آن بهره مند شوند.

فتح الهی در این نشست از رفع سدمعبر ۳۰ خانه در محله چابهار قشم خبر داد و افزود: رفع سدمعبر این منازل علاوه بر بهبود محیط شهری این محله منجر به تسریع در ساماندهی آب های ناشی از بارندگی خواهد شد.

اجاره کارخانه آسفالت قشم به شهرداری یکی دیگر از مباحثی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و توافق های اولیه بر سر این موضوع انجام شد.

همچنین در این نشست مقرر شد عملیات اجرایی بوستان مرجان توسط شهرداری قشم از امروز آغاز شود.

بنابراین گزارش سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم بر اجرایی شدن فوری تصمیمات این جلسه تاکید کرد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا