قزوین

مسابقات ملی رباتیک در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، محسن مددی، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت به میزبانی قزوین در رشتهٔ رباتیک از ۲۰ الی ۲۵ آذر ماه سال جاری با حضور ۱۶ استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات در قالب تیم‌های ۲ نفره با ربات‌های انباردار به رقابت می‌پردازند.

این مسؤول افزود: برای برگزاری این مسابقات از ظرفیت استانی و مشارکت ۳۰ واحد بخش خصوصی بهره‌مند شده‌ایم.

وی بیان کرد: رقابت‌کنندگان از روز شنبه، ۲۰ آذر ماه، در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان مستقر شده و مسابقات از روز دوشنبه تا چهارشنبه با حضور داوران و کارشناس برگزار می‌شود، هم‌چنین از تمبر ویژهٔ مسابقات نیز در اختتامیهٔ این مسابقات رونمایی خواهد شد.

مددی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان این مسابقه در ردهٔ سنی ۱۸ الی ۲۳ سال هستند و این موضوع دارای اهمیت است.

وی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۳ یکی از شرکت‌کنندگان استان قزوین در مسابقات جهانی رباتیک رتبهٔ دوم را به خود اختصاص داد و امیدواریم اکنون نیز این مسابقات ملی، زمینهٔ حضور نخبگان استان در بخش جهانی را فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: مسابقات آزاد مهارتی باقلوا نیز از ۲۰ الی ۲۵ آذر ماه برگزار می‌شود و در آن نگاه خلاقانه به تولید باقلوای سنتی در بخش‌هایی مانند خلاقیت در ظاهر، استفاده از ترکیبات گیاهی و تولید باقلوای رژیمی مدنظر است.

مددی ادامه داد: برای شرکت در این مسابقات نیز ۴۰ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: تا چند ماه گذشته، باقلوا فاقد استاندارد آموزشی بود که برای نخستین بار، امکان آموزش این شیرینی همراه با صدور گواهی‌نامه فراهم شده است؛ ضمن این‌که باقلوای ترکیه نیز در قزوین آموزش داده شد و بنا است به‌زودی باقلوای قزوین در یکی از شهرهای مرزی ترکیه آموزش داده شود.

این مسؤول عنوان کرد: در تعریف، بیکار کسی است که فاقد مهارت است، در راستای توسعهٔ اشتغال و با توجه به وضعیت مالی و کمبود اعتبار، ۲۰۰ حرفه که به سرمایه‌گذاری اندک نیاز دارند شناسایی شده و با مشارکت آموزشگاه‌های آزاد و فنی‌وحرفه‌ای، نمایشگاهی از توانمندی این حرفه‌ها در نظر گرفته شده که این نمایشگاه نیز از ۲۰ الی ۲۵ آذر ماه در کتابخانهٔ امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار خواهد شد.

مددی افزود: این امر در راستای توسعهٔ مشاغل خانگی حائز اهمیت است و برای علاقمندان نیز فرصت آموزشی فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قزوین در پایان گفت: در راستای توسعهٔ مراکز جوار بخش صنعت، ۲۵ مرکز جوار کارگاهی در صنایع بزرگ در استان در راستای ارتقای بهره‌وری و ارتقای مهارت شاغلین راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا