آذربایجان شرقی

نمایش ثقه الاسلام در تبریز به صحنه می رود

نمایش ثقه الاسلام در تبریز به صحنه می رود

به گزارش برگزیده از تبریز، این نمایشنامه توسط امیر علیزادگان سال ۵۸ از روی خاطرات ملازم ثقه الاسلام نوشته شده و برای اولین بار به صورت یک نمایش به صحنه خواهد رفت.

امیر حجازی، کارگردان نمایش ثقه الاسلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه اغلب مردم به ویژه نسل جوان با تاریخ خود بیگانه اند و نمی دانند بر کشور و شهر خودشان چه گذشته است.

وی با بیان اینکه این نمایش در ادامه آثار فولکلوری که به صحنه برده ام قرار دارد گفت: مردم به واسطه هنر تئاتر با وقایع تاریخی و حتی ادبیات فولکلور خود آشنا می شوند.

این کارگردان تبریزی با بیان اینکه مشروطه یکی از برهه های تاریخی معاصر محسوب می شود تصریح کرد: مردم به واسطه رسانه های داخلی و خارجی افسانه های خارجی را می شناسند ولی قهرمانان تاریخی خودمان محجور مانده اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فعالیت های نمایشی به خاطر هزینه بر بودن نیازمند حمایت های مالی است از شهردار منطقه ۲ به خاطر تامین مالی این انمایش تقدیر کرد.

کارگردان نمایش ثقه الاسلام با اشاره به ویژگی های متفاوت این اثر اظهار داشت: برای نخستین بار، دکور و صحنه دیجیتال با استفاده از موشن گرافی در تئاتر تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته امیر حجازی نمایش ثقه الاسلام درپی حمایت های شهرداری در طول ۱۰ روز اجرای خود با هدف جلب مخاطب از بین تمام اقشار، بلیط فروشی نخواهد داشت.

موسی علیپور زنوزی، شهردار منطقه دو تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه اولین بار در تاریخ شهرداری تبریز بودجه مدون فرهنگی نوشته شده است گفت: بر اساس تدابیر شهردار تبریز، در کنار فعالیت های عمرانی و خدماتی، اجرای ۵۲ رویداد فرهنگی و ورزشی برای همه مناطق تکلیف شده است.

وی یادآور شد: اعتبار فرهنگی شهرداری منطقه دو تبریز در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان و اعتبار احداث فضاهای فرهنگی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان است.

زنوزی در عین حال افزود: ما به دنبال پر کردن هفته ها نیستیم بلکه در کنار برنامه های شاد و مفرح، اجرای برنامه های کیفی که در حوزه فرهنگ عمومی تاثیرگذار باشد در اولویت کاری ما قرار دارد.

شهردار منطقه دو تبریز تصریح کرد: امروز شهرداری نیز در کنار ارگان های مسئول، به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر نقش آفرینی می کند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما ملزم به شناساندن مفاخر تاریخی خود به نسل جدید هستیم گفت: تمام ارگان ها برای آگاهی بخشی و صیانت از فرهنگ و سنت ایرانی – اسلامی باید پای کار باشند و شهرداری تبریز در این حوزه یکی از ارگان های پیشگام است.

سیدجواد کاظمی مدیر فرهنگی شهرداری منطقه دو نیز در این جلسه گفت: فعالیت های شهرداری دیگر به آسفالت و خدمات محدود نیست و در دوره جدید مدیریت شهری به یکی از کارگزاران فرهنگی کلانشهر تبریز تبدیل شده است.

گفتنی است نمایش ثقه الاسلام از دوم آذرماه در سالن اصلی تالار تربیت به صحنه خواهد رفت.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا