لرستان

مسوولان دفاتر ائمه جمعه سنگ صبور مراجعین باشند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در نشست مجازی مسوولان دفاتر ائمه جمعه استان با اشاره به اینکه نماز جمعه در تداوم انقلاب اسلامی نقش بی نظیری داشته‌‌است، عنوان کرد: نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر در معرفت‌افزایی، ترویج معارف اسلامی همچنین بصیرت سیاسی نقش با اهمیتی داشته است.

وی افزود: طبیعتاً در برگزاری نماز جمعه و همکاری با امام جمعه دفاتر ائمه جمعه نقش مهمی در تنظیم کارها دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اجتماع نماز جمعه خود یک فریضه و برپایی نماز جمعه هم فریضه دیگری است.

شاهرخی بیان کرد: امام راحل(ره) گفتند: اگر دستاورد انقلاب اسلامی تنها بر برپایی نماز جمعه باشد این کفایت می‌کند، البته نماز جمعه‌ای که در تراز انقلاب اسلامی و وحدت بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه دفاتر ائمه جمعه نقش مهمی در پیشبرد اهداف ترسیم شده برای نماز جمعه دارند، افزود: هر چند دفاتر ائمه جمعه با محدودیت و مشکلاتی مواجه هستند، اما توجه باعث می‌شود که محدودیت و مشکلات پشت سر گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: تکریم مراجعین به دفاتر امام جمعه بسیار حایز اهمیت است، مراجعان خلق و خوهای متفاوتی دارند که باید تحمل کنیم و سنگ صبور آنها باشیم.

شاهرخی گفت: مسوولان دفاتر ائمه جمعه باید مراجعین را دعوت به آرامش کنند، ممکن است حتی آنها درخواست ناممکنی هم داشته باشند ، اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که آرامش لازم بر دفاتر حاکم باشد.

وی بیان کرد: مسوولان دفاتر برای حل مشکلات تعیین شده‌اند نه اینکه مشکلی بر مشکلات بیافزایند، زیرا دفاتر امام جمعه آخرین نقطه برای رفع مشکلات است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: تنظیم و تقسیم کارها از نکات مهمی است که باید مسوولان دفاتر جمعه به آن توجه جدی داشته باشند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: مسوولان دفاتر ائمه جمعه باید هر آنچه موجب ارتقا جایگاه امام جمعه می‌شود را انجام و در مقابل از انجام هر آنچه موجب تضعیف جایگاه امام جمعه می‌شود خودداری کنند.

وی گفت: تنظیم وقت برای دیدار عمومی هم باید مورد توجه مسوولان دفاتر ائمه جمعه قرار بگیرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه دفتر امام جمعه محل مراجعه افشار مختلف مردم است، گفت: حتی ممکن است افراد متخلف هم به دفاتر امام جمعه مراجعه کنند، اما باید به این نکته توجه کنیم که دفتر امام جمعه محلی برای استفاده‌های شخصی نیست، این را باید در رفتارمان نشان دهیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا