سیاسی

مسیر و ساختار مذاکرات وین باید تغییر کند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی برگزیده های ایران، پژوهشگران حوزه اقتصاد تحریم مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه سلسله جلسات خبرگانی خود با عنوان “راهبردهای احتمالی ایالات متحده در قبال تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران” با مصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل بین الملل به گفت و گو نشستند.

خوش چشم در این نشست با اشاره به تلاش آمریکا برای به اوج رساندن تحریم‌ها بیان کرد: باید اقدامات لازم را برای خنثی سازی و دور زدن تحریم‌ها انجام داد.

وی افزود: عنصر تحریم در شرایط فعلی از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده و دموکرات‌ها به دنبال کیفی سازی تحریم‌ها و افزایش کارایی آن نسبت به گذشته هستند.

خوش چشم افزود : نگرش ما به مسئله تحریم‌ها باید به مثابه یک امر راهبردی بوده و در این راهبرد دو بسته پدافندی و آفندی باید مورد توجه قرار بگیرد. در کوتاه مدت اتصال راه آهن رشت به آستارا می تواند گام بزرگی در خنثی سازی تحریم‌ها باشد و هر چه سریعتر باید این پروژه تکمیل شود.

وی در ارتباط با مذاکرات وین تصریح کرد: مسیر و ساختار مذاکرات وین باید تغییر کند و برای این امر باید راهبرد مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم. یکی از مهم ترین عواملی که موجب موفقیت ما می‌شود، نگرش راهبردی به مسئله سیاست خارجی است. مسائل مربوط به سیاست خارجی باید از مسائل جناحی فراتر باشد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا