سلامت

مشارکت مردم در جریان شیوع کرونا ستودنی است

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت برگزیده های ایران، کمال حیدری روز یکشنبه در همایش روز جهانی داوطلبان سلامت  با محوریت مشارکت همه جانبه جامعه کلید طلایی کنترل همه گیری کووید ۱۹ که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد،   افزود: امروز نیازمند همدلی و مشارکت مردم و داوطلبان سلامت بیش از گذشته هستیم تا به شکل تخصصی تر مطالب مناسب را با توجه به نیازهای جامعه در شبکه های اجتماعی باز نشر کنیم.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مشارکت مردم شکل گرفت و در جریان همه گیری کرونا شاهد بودیم که مردم با مسوولان و نهادهای مختلف برای مدیریت، اقدامات پیشگیرانه و امر واکسیناسیون همدلی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک مردم و داوطلبان سلامت بتوانیم در ارتقای حوزه سلامت و مهار و کنترل کووید ۱۹ موفق باشیم.

ورود رئیس جمهور به موضوع کرونا باعث نتایج مثبت شد

حسین ملک افضلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در جریان شیوع کرونا و واکسیناسیون عمومی اگر شخص رئیس جمهور ورود نمی کرد، این همه توفیقات حاصل نمی شد.

وی افزود: اهمیت مشارکت مردم با گذشت زمان و به خصوص شیوع بیماری کرونا بیشتر شده و علاوه بر تکنولوژی مانند واکسن و دارو نیازمند مشارکت مردم هستیم.  

ملک افضلی ادامه داد: در بحث تکنولوژی فقط دستگاه و تجهیزات نیست بلکه نیروی انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته این استاد دانشگاه،  سلامت مردم با این همه بیمارستان و تجهیزات جز با مشارکت مردم میسر نمی‌شود و  مردم را باید در فرایند مدیریتی قرار بدهیم و این کار به نوعی مشارکت افراد جامعه است.

وی تصریح کرد:حضور مردم در سیاست گذاری باید ارتقا پیدا کند. سطح سواد مردم بالاست و به همین دلیل به راحتی در بستر مدیریت سلامت می‌توانند حضوری فعال داشته باشند.

ملک افضلی تاکید کرد: مشارکت مردم در کارها باید آگاهانه، سازمان یافته و هدفمند باشد، ماباید در حوزه سلامت تسهیل گر کارهای مردم باشیم.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا