سیاسی

مشارکت وزارت دفاع در ساخت طولانی‌ترین آزاد راه کشور

مشارکت وزارت دفاع در ساخت طولانی‌ترین آزاد راه کشور

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران، امیر سرتیپ باقری مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع امروز در نشست خبری که با موضوع بهره برداری از آزاد راه شیراز-اصفهان برگزار شد گفت: مجموعه بنیاد تعاون وزارت دفاع با رویکرد کمک به پروژه‌های ملی بزرگ و به منظور مشارکت در یک طرح ملی و خدمت رسانی به عموم مردم به ساخت طولانی ترین آزادراه کشور اقدام کرده است.

منصوری: افتتاح آزاد راه اصفهان _ شیراز در سفر رئیس‌جمهور به استان فارس

 

مدیر عامل بنیاد تعاون وزارت دفاع در خصوص ضرورت‌های اجرای این پروژه گفت: کاهش مسیر به طول ۱۳۰ کیلومتر و کاهش مصرف سوخت و تلفات جاده‌ای از مزایای اصلی این آزادراه محسوب می‌شود و باید ذکر کرد که  این آزادراه با بهترین مصالح و در شرایط مناسبی ساخته شد.

امیر باقری با بیان اینکه این پروژه سرمایه بزرگی از تجربه برای ما دارد و یک کارگاه بزرگ عمرانی در کشور است، تصریح کرد: مجموعه مهندسی و اجرایی بنیاد تعاون وزارت دفاع با اتمام این آزادراه ثابت کرده است که یک ظرفیت عملیاتی و پشتوانه ملی است.

گفتنی است آزادراه شیراز-اصفهان به ارزش روز ۲۵ هزار میلیارد تومان و به طول ۲۱۲ کیلومتر آماده افتتاح است و روز ۱۹ مهر با حضور رئیس جمهور به طور رسمی بهره‌برداری می‌شود.

این این آزادراه ۱۳۴ کیلومتر نسبت به مسیر موجود فعلی کوتاه‌تر است و استان‌های بوشهر و هرمزگان هم از آن بهره‌مند می‌شوند  که کاهش سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر مصرف سوخت و سالانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان کاهش مصرف سوخت از مزایای این آزادراه است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا