قم

مشاغل کوچک قم از تسهیلات صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار بهره‌مند می‌شوند

محمود داودآبادی امروز در نمایشگاه پاییزی محصولات خانگی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه نمایشگاه محصولات خانگی با محوریت صندوق‌های قرض الحسنه توسط بانوان کارآفرین ایجاد شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت از تولید راه‌اندازی شده و در تلاش هستیم این نمایشگاه را تا پایان سال در نقاط مختلف استان برپا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی به دنبال توسعه مشاغل کوچک خانگی و مشاغل زودبازده است، گفت: یکی از معضلات این کارگاه‌ها موضوع به بازاررسانی محصولات است که در تلاش هستیم با راه‌اندازی چنین نمایشگاه‌هایی به این موضوع کمک کنیم. در ادامه نیز کسانی که در عرصه‌های مشترک فعالیت می‌کنند در چنین نمایشگاه‌هایی تبادل تجربه کنند و همچنین ما به شبکه‌سازی این تولیدکنندگان خرد کمک کنیم. علاوه بر آن تلاش می کنیم دوره‌های آموزشی برای ارتقای کیفی و کمی تولیداتشان و همچنین برندسازی محصولات که بسیار مقوله مهمی است، برگزار کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه ۷۰ غرفه عرضه محصولات خانگی در مجموعه تاریخی گنبد سبز اقدام به عرضه تولیدات خانگی مبادرت می‌کنند، گفت: این مشاغل به همت صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار که هدفشان اشتغال‌زایی است رقم خورده است و بسیج سازندگی نیز با ارائه مشاوره، آموزش و در نهایت اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به حمایت از بانوان کارآفرین مبادرت کرده است.

داودآبادی با اشاره به اینکه هیئت علمی متشکل از اساتید دانشگاهی حوزه اقتصاد و اشتغال در معاونت اشتغال بسیج سازندگی به امر هدایت و مشاوره متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی مبادرت می‌کنند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در مناطق روستایی و شهری به پایگاه‌های مقاومت بسیج مراجعه و با عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار از تسهیلات این صندوق‌ها برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود اقدام کنند.

خاطرنشان می‌شود، نمایشگاه تولیدات خانگی استان قم در مجموعه تاریخی گنبد سبز برپا شده و پذیرای عموم مردم است.

انتهای پیام/۷۸۰۰۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا