Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی نر در «عباس آباد» نایین - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی نر در «عباس آباد» نایین

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی نر در «عباس آباد» نایین

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از محیط زیست استان، پس از ۱۴ سال تلاش‌، هفته گذشته سه تصویر از یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین توسط دوربین‌های منطقه ثبت شده است.

اولین بار سال ۱۳۸۷، پس از گزارش مردم محلی درباره مشاهده یک قلاده یوزپلنگ به مراه چنین توله در این منطقه دوربین نصب شد که بالاخره این تلاشها نتیجه داد.

با توجه به اینکه به دلیل بارندگی و سیلاب، دوربین از محل خود جدا شده بود، محیط‌بانان پس از چندین ساعت تلاش دوربین را پیدا کردند و متوجه شدند تصاویر زیبای یک یوزپلنگ نر در این دوربین ثبت شده است.

گفتنی است، تقاضای ثبت معدن در این پناهگاه مهم محیط زیستی، پس از مدتها تلاش دوست داران محیط زیست متوقف شده بود که ارزش این اقدام با ثبت تصویر از این یوزپلنگ کاملا مشخص است.

متاسفانه بسیاری از پناهگاه های حیات وحش با خطر دخالتهای انسانی مانند جاده سازی، ثبت معدن و عملیات حفاری همراه است و ارزش مادی بالای حفاری معدن برای برخی افراد سودجو، ارزش معنوی این زیستگاه های حیاتی را مورد خطر جدی قرار می دهد و موجب آواره شدن یا در خطر انقراض گرفتن گونه های ناب حیات وحش می شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا