سمنان

مشفقانه با استاندار سمنان/ بازیگران «نمایش خدمت» را برکنار کنید!

برگزیده های ایران- مرتضی مزینانی: «سیدمحمدرضا هاشمی» را استانداری میدانی، عملیاتی، در صحنه و پای کار توصیف کرده‌اند؛ آخرین توصیف درباره استاندار سمنان از زبان رئیس‌جمهور در سفر روز پنج‌شنبه هفته گذشته به استان شنیده شد.

این وصف در کنار آنچه گاهی به عینه دیده می‌شود، حمایت از خدمت خالصانه را بدیهی می‌سازد؛ اما اینک که استان سمنان از تب‌وتاب سفر رئیس‌جمهور و دولتمردان افتاده است، باید مشفقانه‌ای با استاندار سمنان گفت.

در روزهای بعد از سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان، حاشیه‌های متفاوتی مطرح شد. در آخرین فقره که مرا واداشت تا این مرقومه را تقدیم نگاه استاندار سمنان کنم، تماس‌های بیش از ۱۰ نفر از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران از استان‌های مختلف کشور بود.

آنها یک‌صدا از کردستان، لرستان، تهران، قم، خراسانات و همین سمنان ما، «خواهش» می‌کردند تا صدایشان را به گوش استاندار سمنان برسانیم؛ اما به گفته رئیس‌جمهور محترم، در انجام «وظیفه»، چه جای «خواهش»؟

آقای استاندار! همه این تماس‌ها یک نقطه مشترک داشت و حواشی متفاوت، که در سطور بعدی تقدیم نظرتان خواهم کرد؛ اما محور اصلی، فقط و فقط یک نکته بود: «مدیرانی که دنبال نمایش خدمت هستند، را برکنار کنید»!

تماس‌ها حکایت‌های غریبی برای شرح داشت. می‌گویند:‌ برخی نیروهایی که این روزها در پست‌های فرمانداری و مدیریتی در استان سمنان قرار دارند، بیش از آن که دنبال خدمت خالصانه به مردم باشند، برای تثبیت صندلی‌های مدیریتی خود تلاش می‌کنند؛ این رویه بیش از آن که «خدمت» به مردم باشد، نوعی «ذلالت» برای ماندن در مدیریت است.

شماری از این افراد که نام‌هایشان نزد ما محفوظ است، در دولت موسوم به تدبیر و امید، به شکلی کاملاً غیرقانونی استخدام یا به‌کارگیری شده‌اند؛ در حالی که تا پیش از این، در بازار (!) فعالیت تجاری داشتند.

این دسته از افراد، از طریق روابط باندی و رانت دوستانشان وارد شرکت‌های دولتی شده و سپس در مسند مسؤولیت‌های مهم‌تر قرار گرفتند و چه دردی بالاتر از این برای صدها، بلکه هزاران جوان تحصیل‌کرده‌ی بیکار این مملکت؟!

باندبازان که دنبال جایگزینی نیروهای خود در دستگاه‌های دولتی در استان‌های مختلف کشور از جمله کردستان، لرستان، خراسان رضوی و جنوبی، تهران، قم و سمنان بودند، بعد از ورود نیروهای موردنظرشان به شرکت‌های دولتی، برایشان کد مستخدم دریافت کرده و به‌سرعت آنها را قراردادی و پیمانی کردند و امروز حتی روند تبدیل وضعیت و انتقالی بین‌دستگاهی این نیروها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آقای استاندار! برخی از این فرمانداران و مدیران در حالی اخیراً در کنار رئیس‌جمهور انقلابی، آیت‌الله رئیسی عکس می‌گرفتند که سال‌ها پیش در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری، با بدترین الفاظ او را خطاب می‌کردند و نیروهای دوآتشه و سینه‌چاک دولت روحانی بودند؛ تا آنجا که حتی در ستادهای انتخاباتی، بر تصویرش بوسه می‌زدند!

دوستان عزیزم از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان سرافراز کردستان این روزها مکرر و بیش از سایرین، تماس می‌گیرند و از سکوت انقلابیون سمنان مقابل برخی‌ها که همچنان در مسند فرمانداری یا مدیریت هستند، گلایه دارند.

یادگاران شهدا می‌گویند: برخی افراد که فقط در یک اقدام، ۱۳ تن از فرزندان شهیدان و ایثارگران استان کردستان را در ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت آقای روحانی عزل کردند، چرا همچنان در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی، نمایش خدمت بازی می‌کنند؟!

فردی که در دولت سابق، به‌واسطه مسؤولیت مدیرکلی دفتر استاندار در یک استان، تمام سعی و تلاش خود را برای قلع و قمع نیروهای انقلابی و بهترین فرزندان این کشور مبذول داشته است، چرا باید همچنان در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بر مسند قدرت باشد و فریاد مردم‌داری سر دهد؟

آقای استاندار! مگر همین مدیران دولت روحانی روزگاری صراحتاً و علناً در نشست‌های رسمی اداری نمی‌گفتند که وقتی دولتی تغییر می‌کند، مدیران قبلی باید به گوشه‌ای بنشینند و چون با منویات دولت همسو نیستند، شایسته و بلکه شرعی نیست پستی را در اختیار داشته باشند؟ چطور است که امروز خودشان همچنان میزها را رها نمی‌کنند؟

سینه‌چاکان و پیشانی‌سفیدان دولت روحانی با چه رویی امروز در کنار رئیس دولت انقلابی‌مان می‌ایستند و عکس یادگاری می‌گیرند و چرا به‌عنوان استانداری انقلابی و مردمی، به چنین افرادی با این تفکرات اجازه نمایش و استفاده از فرصت‌ها به نفع خود را می‌دهید؟

استاندار انقلابی سمنان؛ امروز حداقل انتظار نیروهای انقلابی و خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران این است که اگر هنوز گزینه‌های مناسب برای تصدی مسؤولیت‌های در اختیار این دسته از افراد شناسایی نشده است، حداقل با انتصاب سرپرستانی متعهد و متخصص، به دوران نمایش مردم‌داری این آقایان پایان دهید!

آقای استاندار! این عزیزان هم امروز می‌دانند که باندهای گذشته‌شان، کارکردهای قبلی را ندارد و حتی در شهرهای خودشان هم جایگاهی نخواهند یافت؛ از این‌رو، با چنبره زدن بر میزهای مدیریتی و خوش‌رقصی و شیرین‌بیانی تلاش دارند تا نگذارند شعار «تغییر وضع موجود» که اصل و اساس تشکیل دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بوده است، محقق شود؛ این‌ها به‌واقع شایسته ماندن هستند؟

آیا می‌دانید که عمده مردم، مؤثران، گروه‌های سیاسی و خیلی‌های دیگر امروز مکرر می‌گویند ردپای فرصت‌طلبان دولت روحانی همچنان در مدیریت‌های مؤثر استانی دیده می‌شود؟

گرچه عقیده ما به تبعیت از رئیس‌جمهور محترم، بر این است که باید از تمام افرادی که به معنای واقعی کلمه به این مملکت خدمت کرده‌اند، در پست‌های مدیریتی به‌خوبی استفاده شود؛ اما معیار سنجش خدمت و ترک فعل و نوکری و خیانت به مردم کجاست؟

مردم می‌پرسند آیا کسانی که اعتقادی به دولت مقتدر مردمی آیت‌الله رئیسی، برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهایش ندارند، باید همچنان در مدیریت‌ها بمانند؟ و با چنین رویه‌ای، چطور «تغییر به نفع مردم» ممکن و محقق خواهد شد؟

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا