خراسان رضوی

مشهد ارزان‌ترین مراکز اقامتی کشور را دارد

مشهد ارزان‌ترین مراکز اقامتی کشور را دارد

به گزارش برگزیده از خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نخستین گردهمایی جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی خراسان رضوی که با عنوان «میزبان هشتم» برگزار شد با بیان این مطلب افزود: ما مفتخریم که نرخ اماکن اقامتی مشهد در مقایسه با اماکن اقامتی دیگر شهرهای کشور پایین‌تر ک ارزان‌تر است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این نباید مختص اماکن اقامتی باشد بلکه در بازار و دیگر خدمات نیز باید این‌گونه باشد.
وی تصریح کرد: از انجمن‌ها و جوامع صنفی می‌خواهیم که در ارائه خدمات به لحاظ کمی و کیفی پیشگام و پیشروان کشور باشند، در استان خراسان رضوی و به‌ویژه مشهد این ظرفیت وجود دارد که بهترین و ارزان‌ترین خدمات ارائه شود.
وی با بیان این‌که همه توفیق خدمت ما به برکت امام رضا (ع) است: تصریح کرد: برخی افراد قبل از شیوع کرونا اعلام می‌کردند که مشهد فقط یک هفته مرکزی زیارتی دارد و بقیه شهر سیاحتی و وابسته به سایر بخش‌هاست.
وی ادامه داد: شیوع کرونا اگر چه تلخ بود اما اثبات کرد که این شهر وابسته به حرم مطهر رضوی است و وقتی زائر نیست دیگر بازار و رستوران و هتل معنا ندارد، پس بپذیریم که استانداردهای ما باید بر مبنای خدمت رسانی به زائران حضرت رضا (ع) باشد.
وی یاد آور شد: اصناف مشهد، طرقبه و شاندیز پیشینه‌ای مذهبی و انقلابی دارند و اگر امروز برخی چالش‌ها و مسئله‌ای وجود دارد به دلیل برخی بی‌توجهی هاست.
گنابادی‌نژاد بر ضرورت نظارت بر واحدهای صنفی از طریق خودشان تاکید کرد و گفت: نگاه و سیاست استان این است که خود متولیان و دست‌اندرکاران واحدهای صنفی و خدماتی مدیری و حتی نظارت را انجام دهند، چون در بدنه دولت نیروی کافی برای نظارت دقیق وجود ندارد.
وی گفت: نگاه حداکثری مداخله‌گردنه از هیچ دستگاهی پذیرفته شده نیست.
قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به شرایط خدمت اعضای جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی خراسان رضوی گفت: شما لباس خدمت به زائران پوشیده‌اید و به زائران در مسیر و مقصد سفر زائران خدمت می‌کنید.
گنابادی نژاد با اشاره به تفاوت زائران حضرت رضا با دیگر مسافران اظهار کرد: امام رضا (ع) در حکم پناهگاهی برای مردم است و هتل‌ها، امدادگران هلال احمر، مراکز پذیرایی و حمل و نقل و دیگر خدمت کنندگان به زائران باید ترجمان و تفسیر این نگاه باشد.
قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با بیان این‌که از اهتمام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به‌ویژه مدیرکل و همکاران‌شان تشکر و قدردانی دارم، افزود: باید با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خدمت رسانی به زائران در نوروز و دهه آخر صفر خود را برای میزبانی از زائران در نوروز ۱۴۰۳ آماده کنیم.
هم‌چنین سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این مراسم به پیشینه تاریخی پذیرایی لز زائران و مسافران در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: وجود کاروانسرای مختلف در جاده‌های استان فرهنگ مهمان‌نواری ما را نشان می‌دهد.
او ادامه داد: ثبت جهانی هفت کاروانسرای تاریخی خراسان رضوی در فهرست میراث جهانی به معرفی هر بیشتر خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران و پذیرایی آن‌ها کمک خواهد کرد.
در پایان از اعضای هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی خراسان رضوی و تعدادی از واحدهای عضو این جامعه حرفه‌ای تقدیر شد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا