کهگیلویه و بویراحمد

مشکلات ایستگاه فرستنده تلویزیونی قلعه رئیسی برطرف شد

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا، صبح جلسه ای با حضور امام جمعه قلعه رئیسی، معاونت صیانت و حفاظت ،معاونت فنی ،معاونت حقوقی و مدیر فرستنده های تلویزیونی صدا و سیمای استان کهگیلویه وبویراحمد، نماینده بخشدار،اعضای شورای شهر قلعه رئیسی، نماینده صدا و سیما در بخش چاروسا و مالک زمین دکل تلویزیون در خصوص رفع مشکل معارض زمین و قطعی مکرر شبکه های تلویزون در محل دفتر امام جمعه قلعه رئیسی برگزار شد.

امام جمعه قلعه رئیسی در این جلسه ضمن خیرمقدم به معاونین صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به شرایط و فضایی که در جامعه حاکم است تلویزیون جزء سبد و ضروریات امروز جامعه است مخصوصا در این منطقه که هیچ گونه امکانات رفاهی ،تفریحی،سرگرمی و فضای پارک وجود ندارد تلویزیون می تواند عامل خوبی است جهت اینکه خانواده ها دورهم جمع شوند و از برنامه های صدا و سیما استفاده کنند.

 

حجت الاسلام صلواتی افزود:مدتی است افرادی به صورت ناجوانمردانه اقدام به سرقت و تجهیزات دستگاه فرستنده تلویزیون شهر قلعه رئیسی می کنند که باعث سردگمی مردم و خانوادها شدند.
 

صلواتی در ادامه با بیان اینکه شهر قلعه رییسی در آستانه شهرستانی است افزود: مسئولین این شهر باید فکر روبه جلو داشته باشند و بتواند با همت جهادی و امکانات موجود مشکلات را حل نمایند چند روز است که شبکه های تلویزیون شهر قطع است و مسیولین فقط به صورت مکرر با مدیران استانی جهت یک کار جزئی تماس می گیرد و پیگیری می کنند باید مسیولین بومی شهر قلعه رئیسی هوای شهروندان این شهر را بیشتر داشته باشند مشکل این دکل بحث معارض زمین است مسئولین می توانستند خودشان با اقدام و همت جهادی دست به کارشوند و از ظرفیت شورا و شهرداری استفاده کنند و این مشکل را یک بار برای همیشه حل نمایند و در صورت نیاز از مرکز صدا و سیما درخواست کمک کنند.

صلواتی در پایان افزود: با توجه با اینکه مالکان این زمین در گذشته دین خود را به شهر قلعه رئیسی با اهداء زمین های زیاد ادا کردند انتظار است که مسئولین در جهت احقاق حقوق این خانواده همکاری لازم را داشته و رضایتشان را جلب کنند.

مهندس حمیدرضا اشعه شعار معاونت فنی صدا و سیمای استان کهگیلیویه و بویراحمد در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های مسئولین این منطقه و امام جمعه محترم و شورای شهر قلعه رئیسی گفت:صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۴۰ دستگاه فرستنده در استان دارد و دستگاه دیجیتال قلعه رئیسی در سال ۹۲ جزء ۱۰ دستگاه اولی بود که ما راه اندازی کردیم و نشان از این دارد که صدا وسیما استان نسبت به این مناطق با توجه به پیگیری های امام جمعه محترم توجه ویژه ای دارند و با توجه به اتفاقات اخیر اولویت اصلی جناب مدیرکل هم پایدار شدن این فرستنده بود که امروز وصل شد و ان شاءالله با همکاری مسئولین محلی بحث نگهداری و امنیت این دستگاه تامین خواهد شد.

وی افزود : اتفاقات اخیر قلعه رئیسی سرقت محسوب نمی شود چرا که تجهیزات مورد سرقت شده ارزش مالی آنچنانی ندارد و این فقط خرابکاری است که بحث امنیتی به وجود آورده است و در شورای تامین بحث می شود که افرادی هستند که نمی خواهند صدا و تصویر جمهوری اسلامی در این منطقه پخش شود.

 

اشعه شعار با بیان اینکه مشکل اصلی عدم نگهداری و فنس کشی این دستگاه را معارض زمین دانست و اظهار کرد: چندین بار در گذشته اقدام به فنس کشی جهت نگهداری و امنیت این دستگاه شد که متاسفانه معارضین زمین اجازه کار را ندادند و چندین جلسه برگزار شد و منتج به نتیجه نشد.
وی در پایان گفت: صدا و سیما طبق قانون نمی تواند ساخت وسازی انجام دهد و فقط عملیات فنس کشی را می توانیم انجام دهیم و از شورا و شهرداری تقاضا داریم جهت عدم تکرار اینگونه سرقت ها و نگهداری از این دستگاه رضایت مالک زمین را جلب کنند تا ما بتوانیم اقدام به جابجایی و فنس کشی کنیم.

مجید اطمینان زاده در این جلسه گفت: اتفاقات اخیر و سرقت تجهیزات دستگاه فرستنده باعث کلافگی مردم و نارضایتی زیادی به وجود آمده است.
وی افزود: شورا و شهرداری توان مالی که بتواند ساخت و سازی داشته باشد ندارد و در حد توان حاضر به همکاری با صدا و سیما استان هستیم

اطمینان زاده در پایان گفت:شورا و شهرداری در جهت حل این مشکل آماده همکاری با مالک زمین است.

در پایان این جلسه صورتجلسه ای به شرح زیر تنظیم و امضاء شد.

۱ – صدا و سیما به شرط اهداء زمین و جایگاه مناسب با انتقال ایستگاه به مکان جدید موافقت نمود.

۲ – مقرر گردید شهرداری قلعه رئیسی طی توافقنامه ای دو فقره پروانه ساخت به نام عباس صلاحت پور به عنوان مالک زمین صادر و تحویل نماید و نامبرده طی صورتجلسه ای مالکیت زمین را به صدا و سیما منتقل نماید.

۳ -توافق گردید ساختمان استاندارد به متراژ ۱۲ متر با همکاری صدا و سیما توسط شهرداری احداث گردد.

۴- پس از اتمام ساخت و ساز صدا و سیما اقدام به فنس کشی نماید.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا