اصفهان

مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود انباشته شده از سال‌ها سوءمدیریت است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای جان برکف نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، روز نیروی دریایی را نیز تبریک گفت و با توجه به در پیش داشتن سالروز شهادت شهید مدرس اظهار کرد: شهید مدرس، نمونه یک نماینده مردمی و انقلابی برای مردم بود که لازم است تمامی نمایندگان مردم از روش، منش، اخلاق و رفتار این شخصیت برجسته درس بگیرند.

وی افزود: بر این اساس و به واسطه نامگذاری دهم آذر ماه به نام روز مجلس، این روز را به همه نمایندگان مردم در خانه ملت تبریک گفته و نصرت الهی را برای گام برداشتن در مسیر مطالبات به حق مردم، آرزو می‌کنیم.

نورصالحی در ادامه به اتفاقات دو جمعه اخیر در ارتباط با مسأله آب در اصفهان نیز پرداخت و گفت: پس از حضور نجیبانه، خردمندانه و مطالبه‌گرانه مردم در روز جمعه بیست و هشتم آبان ماه که مطالبات به حق خود را براساس قانون از مدیران مطالبه کردند، این نوع بیان دغدغه‌مندی و مطالبه‌گری، تحسین همگان را در پی داشت، اما در روز جمعه ۵ آذرماه عده‌ای با ایجاد رخنه در این حرکت عظیم و مردمی، حق‌طلبانه و نجیبانه سعی در بهره‌برداری از این حرکت داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در پایان تجمع مردم در تاریخ بیستم و هشتم آبان ماه مشخصاً برای رفع معضلات و احقاق حقوق از طرف دولت وعده داده شد، مطرح کرد: از صدا و سیما و استاندار اصفهان و همه کسانی که با مدارا و هماهنگی و همراهی با مردم و کشاورزان مطالبات مردم و کشاورزان را در دستورکار دولت قرار دادند، تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: جا دارد در مدت مشخصی وعده‌های داده شده محقق شود تا اعتماد از دست رفته مردم به واسطه اینکه در سال‌های قبل اقدامی نمی‌شد یا اگر وعده‌ای داده می‌شد، عملی نمی‌شد بازیابی شود، البته بدیهی است که مشکلات انباشته شده از سال‌ها مدیریت سوء در حوزه آبریز زاینده‌رود است.

نورصالحی در ادامه ابراز امیدواری کرد: همان طور که عموم مردم صف خود را از کسانی که می‌خواستند سوار بر موج مطالبات مردم شوند جدا کردند، همه مسؤولان دخیل از استاندار، رئیس جمهور و وزیر نیرو نیز باید در راستای پیگیری مطالبات پذیرفته شده و مصوب تلاش کنند و ستادی که تحت عنوان پایداری آب زاینده‌رود مطرح شد بتواند به نتایج خوبی برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مردم اصفهان چشم‌داشتی به حق و حقوق سایر استان‌ها نداشته و مخالفت و مقاومتی هم در این رابطه ندارند.

طرح جامع شهر اصفهان

وی در ادامه به تهیه طرح جامع شهر اصفهان اشاره و بیان کرد: از حدود ۲ الی ۳ سال قبل تهیه طرح جامع در دستورکار قرار گرفته است، نخستین طرح جامع شهر اصفهان سال ۱۳۶۷ تدوین شده و از آن موقع اصفهان طرح جامع نداشته است.

نورصالحی ادامه داد: در دوره گذشته مرحله اول این طرح یعنی گزاره شناخت آماده شد، اما اصل مرحله دوم است‌.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اتفاقاً مقطع تاریخی خوبی برای تدوین این طرح انتخاب شده است چراکه واقعیت‌های گذشته به خصوص مشکل آب، فرونشست زمین، محیط زیست و آلودگی هوا شاید به ما دیکته بکند که در آینده اصفهان باید به چه سمتی برود و آیا اصفهان امکان توسعه فضایی و افزایش جمعیت دارد و مهاجرت نخبگان به اصفهان به چه نحو باید باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان یکی از ۱۰ شهر تاریخی جهان محسوب می‌شود باید بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و آنچه که به عنوان یک شهر تاریخی و یک مادرشهر و شهر جهانی مطرح است، طرح جامع تهیه شود؛ توجه به گردشگری، صنایع دانش بنیان که آب‌بر و آلوده‌کننده نباشند و ارزش افزوده بالا داشته باشند باید در طرح جامع شهر اصفهان مدنظر قرار گیرد.

نورصالحی در ادامه مطرح کرد: مرکز پژوهش‌های شورا، کمیسیون شهرسازی و معماری، معاونت شهرسازی و برنامه‌ریزی، وزارت راه و شهرسازی و اداره‌کل راه و شهرسازی استان نیز دست به دست هم دهند تا طرح جامع اجرایی و در خور شهر اصفهان و متناسب با محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها آماده شود و راه توسعه کیفی آینده شهر فراهم شود.

مبارزه با فساد از اهداف اصلی شهرداری جدید است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه موضوع مبارزه با فساد جزو اهداف و شعارهای اصلی شورا و شهرداری جدید است، گفت: فساد ناشی از ناکارآمدی و پیچیدگی سیستم، عدم نظارت بر ساختار سیستم، عدم برخورد با مظاهر اولیه، بی‌تعهدی و بی‌مسؤولیتی برخی از مدیران و… بوده است، با اهتمام مدیریت شهری و کمک دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به مبارزه با فساد برخواسته‌ایم. 

وی همچنین بیان کرد: بابت بروز چنین پدیده‌ای متأسف هستیم اما باید بگوییم علی‌رغم اینکه اکثر کارکنان شهرداری خدوم و سالم هستند اما هستند معدود افرادی که انجام امور مردم را در مسیر انحرافی قرار می‌دهند، ما با این روند مبارزه می‌کنیم تا مردم به بهبود اجرای امور مطمئن شوند. 

نورصالحی تصریح کرد: شهرسازی الکترونیک از جمله اقداماتی است که در راستای مبارزه با فساد انجام می‌شود، انجام غیرحضوری و برنامه‌دار و زمان‌دار اموری که شهرداری متکفل آن است از موضوعات اصلی مدنظر مدیریت جدید شهری است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ق/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا