کهگیلویه و بویراحمد

مشکلات دیشموک از سوی استاندار بررسی شد

به گزارش برگزیده های ایران از دیشموک، طی سفر علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش دیشموک در جهت رفع مشکلات منطقه دیشموک با هیئت همراه بعد از بازدید از روستاهای حومه غربی دیشموک بعد از یک ساعت معطلی در قطع برق دیشموک جلسه شورای اداری در مصلی نماز جمعه دیشموک برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مسوولان ضمن ارائه مشکلات منطقه دیشموک به محضر مسوولان استانی هر مسوولی در خصوص رفع مشکلات حوزه متعلق به بخش خود بررسی‌های خود را در جهت پیگیری مشکلات در آینده اظهار کردند.

احمدزاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از بنیاد علوی و با بیان اینکه دیشموک باید از ظرفیت خوب بنیاد علوی استفاده کند گفت:  رفع مشکلات منطقه دیشموک توسط بنیاد علوی باید با همکاری مسوولان منطقه دیشموک باشد.

وی با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات مردم بخش دیشموک در خصوص گاز بوده که با خلع پیمانکار پیمانکار جدید به زودی ادامه عملیات گازرسانی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی در ادامه افزود: محور جاده روستایی از جاورده تا تنگ چویل با اعتبار تخصیص داده شده این جاده روکش آسفالت خواهد شد و جاده جاورده به دم عباس به طول ۸ کیلومتر هم در دستور کار قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از روستاهای پرجمعیت مشکلات سالن ورزشی، آموزشی و زیرساختی‌ دارند  که یکی از مشکلات عدم اشتغالزایی است که از عموم مردم خواستارم جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالزایی از دستگاههای ‌ذی‌ربط برای اشتغالزایی استین همت بالا بزنند و این تسهیلات بهتر از تحت پوشش شدن کمیته امداد است.

وی با اشاره به پل تنگ چویل گفت: اعتبارتی خوبی در نظر گرفته شد برای این محور و پل تنگ چویل اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال تامین اعتبار گردید که در حال انجام فعالیت عملیاتی است.

احمدزاده با اشاره به ارتقاء بخش‌های دیشموک و چاروسا به شهرستان عنوان کرد: خدمات‌رسانی بهتر به این دو بخش مستلزم شهرستان شدن هستند که با شهرستان شدن و تخصیص اعتبارات بیشتر در رفع مشکلات تاثیر گذار خواهد بود.

کرمی مدیر کل تجهیز و توسعه و نوسازی استان گفت: رفع  مشکلات خوابگاهی دیشموک نیازمند زمین است که باید زمین تحویل نوسازی داده می‌شد و این کار بر اثر اهمال کاری منجر به دیرکاری گردیده است و خوابگاه دیشموک نیاز اعتباری ۹ میلیارد تومان است که در حال حاضر با تامین اعتبار ناچیزی شروع و اگر تامین اعتبار کامل گردد تا سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

معتمدی مدیر عامل برق دیشموک هم در خصوص رفع مشکلات برقی دیشموک عنوان کرد: تنها راه رفع مشکل برق دیشموک در حال حاضر خط دو مداره از ایستگاه سرپری دهدشت تا قلعه رئیسی به طول ۶۰ کیلومتر احداث کنیم که این طرح مصوب شده و تامین اعتبار این طرح از محل تسهیلات ماده ۵۶ است و مناقصات انجام شده و روی ستاد تمام است با وجود اینکه هنوز به ما ابلاغ نشده است اما در رفع این مشکل اقدامات خوبی بکار گرفته شد.

و در این خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد ۱۰۰ میلیارد تومان جهت ایجاد برق پایدار در منطقه دیشموک تامین اعتبار شده و به زودی مشکل برق دیشموک و ایجاد برق پایدار در این بخش تمهیدات لازم به کار گرفته می‌شود.

برخه مدیرعامل آبفای استان با اشاره به مشکلات آب شرب شهر دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بنیاد علوی در  رفع مشکلات آبی بخش دیشموک گفت: در فاصله دوازده کیلومتری دیشموک چاه آبی حفر که در ادامه کار مقدار ۲۰ لیتر در ثانیه آب شرب تأمین و به چرخه آبرسانی اصافه می شود.
وی افزود: خوشبختانه آزمایش پمپاژ چاه،جاده دسترسی و ساختمان آن توسط پیمانکار ساخته شده است.
برخه ادامه داد: اقداماتی از قبیل خرید لوله، و انتقال آب انجام شده که افتتاح آن نیازمند برق پایدار برای چاه می باشیم که نیازمند سه عدد تیر برق هست و استاندار محترم در این سفر قول مساعدت و رفع این مشکل برای خدمات رسانی به مردم را داده اند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۷

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا