قزوین

مشکلات رسانه‌ای دستگاه‌ها مرتفع شود/ امروز در بودجه ما کارهای فرهنگی دیده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بحث فرهنگ در هر جامعه‌ای بسیار مهم و مورد توجه است که در همه جوامع به آن توجه ویژه می‌شود.
وی ادامه داد: اگر به طرح توسعه سنگاپور نگاه کنید با تکیه بر روی مسئله فرهنگ شکل گرفت و امروز سنگاپور به قطب اقتصادی در غرب آسیا تبدیل شده است، بنابراین حتما باید سیاست‌گذاری درستی در این زمینه داشت و نمی‌شود اقدام جزیره‌ای کرد.
جمالی‌پور خاطرنشان کرد: امروز در کشور دچار یک توسعه نامتوازن شده‌ایم، برخی جاها بسیار خوبیم و در برخی جاها بسیار عقب هستیم، وقتی توسعه نامتوازن باشد تصمیمات خسارت بار رقم می‌خورد و مشکلات جدی پیش می‌آید.
این مسؤول تصریح کرد: لازم است کارگروه‌هایی متناسب با موضوعات فرهنگ عمومی تشکیل شود و به‌صورت تخصصی روی مسائل کار کنیم و نتایج آن نیز در این جلسات ارائه شود.
استاندار قزوین عنوان کرد: امروز در بودجه‌های ما بخش‌های فرهنگی دیده نمی‌شود و کارها را هم نمی‌شود بدون هزینه انجام داد، این نگاه در برنامه‌ریزی بودجه‌ای باید اصلاح شود و برای اصلاح هزینه‌کرد در حوزه فرهنگی باید به استان‌ها اعتماد شود.
جمالی‌پور اذعان داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و بحث قیام انقلابی مردم فرهنگی بوده است، اما امروز می‌بینیم که در بیشتر جاها مشکلات و چالش‌های فرهنگی وجود دارد.
این مسؤول بیان کرد: امروز برخی مسائل نابه‌هنجار تبدیل به هنجار شده که برخورد با آن و حل آن سخت است و به این آسانی نمی‌توانیم این مسائل را حل کنیم و باید در آن مطالعه کنیم؛ نیاز امروز ما همین مطالعه دقیق، مطلوب و عارضه‌یابی است.
وی اظهار کرد: امروز در دستگاه‌های اجرایی کارهای زیادی انجام شده است که گاهی این دستگاه‌ها نتوانستند آن را بیان کنند، اما حتما باید در شورای اطلاع‌رسانی چالش‌ها و مسائل حوزه اطلاع‌رسانی و عملکرد رسانه‌ای دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد، گاهی ممکن است در این زمینه مسؤول مربوطه ضعف داشته باشد که این موضوع باید مرتفع شد.
وی یادآور شد: لازم است دستور جلسات و مطالب مهم شورای فرهنگ عمومی از حداقل ۱٠ روز قبل در دسترس و اختیار اعضا قرار بگیرد تا مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا