خراسان شمالی

مشکلات زیر ساختی، باعث ایجاد محدودیت سهمیه ارزی مرزنشینان خراسان‌شمالی شد

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز حسین حاجی بگلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام محدودیت های سهمیه ارزی مرزنشینان خراسان شمالی، اظهارکرد: مرزنشینان در مناطق محروم به دلیل نبود زیرساخت های لازم، برای اخذ کارت الکترونیکی که کمتر از یک دهه گذشته در دستور کار قرار گرفته است در روند تهیه کارت با مشکلاتی مواجه هستند، به همین دلیل اکنون با محدودیت های سهمیه ارزی کمتر برای صادرات و واردات مواجه هستند.  

وی افزود: اگرچه در سال های گذشته برخی از شرکت های مرزنشین توانستند جزو صادرکنندگان نمونه باشند اما در حال حاضر به دلیل بضاعت و سرمایه درگردش پایین، میزان صادرات و واردات کمتری دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خاطرنشان کرد: ۱۱ شرکت مرزنشین فعال در استان داریم که به دلیل مشکلات سرمایه درگردش اکنون فعالیت اقتصادی مناسبی ندارند.

وی با بیان این که به ازای هر مرزنشین در مناطق محروم ۴۰۰ دلار سهمیه ارزی و در مناطق عادی ۲۰۰ دلار سهمیه ارزی تخصیص یافته است اضافه کرد: کمک معیشت مرزنشینان یکی از اهداف دولت است و سهمیه ارزی براساس اعضای فعال شرکت های مرزنشین و کارت الکترونیکی مرزنشینی تعلق می گیرد.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: مرزنشینان امسال می توانند ۶۸ قلم کالا در دو بخش خوراکی و غیرخوراکی وارد کنند که کالاهای خوراکی ۱۰۰ درصد و کالاهای غیرخوراکی ۵۰ درصد از پرداخت عوارض گمرکی معاف هستند.

وی تصریح کرد: مرزنشینان باید براساس سهمیه ارزی که به آن ها تعلق می گیرد واردات انجام دهند که ۹ شرکت در مناطق محروم و ۲ شرکت در مناطق عادی هستند و با سرجمع ارزش سهمیه ارزی که به واسطه کارت های فعال می گیرند می توانند صادرات و واردات داشته باشند.

انتهای‌پیام/ز/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا