ایلام

مشکلات مالی و تسهیلاتی ۴۰ درصد واحدهای صنعتی در ایلام را غیر فعال کرده است

اقبال اسماعیلی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در استان ایلام ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که شامل ۷ شهرک صنعتی و ۷ ناحیه صنعتی هستند.

وی افزود: ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی از نظر زیرساخت‌ها کاملاً تکمیل هستند و هیچ گونه مشکلی از نظر سرمایه گذاری ندارند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام تصریح کرد: ناحیه صنفی ایلام کار تکمیل زیرساخت‌های آن در حال انجام است و ناحیه صنایع پایین دست پتروشیمی در دهلران نیز از طریق پیمانکاران واجد شرایط در حال تکمیل زیرساخت‌های آن هستیم.

اسماعیلی بیان کرد: در آینده نیز قرار است برای اشتغالزایی و توسعه صنعتی در دیگر نقاط استان نیز نواحی و شهرک‌های تخصصی ایجاد شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: برخی نواحی و شهرک‌های صنعتی در استان متاسفانه کمتر موردتوجه سرمایه گذاران قرار گرفته‌اند.

وی افزود: انتظار داریم در دولت جدید با رایزنی مسوولان ارشد استان، بتوان سرمایه گذاران جدید را به این مناطق ترغیب داد که در این نواحی که کمتر اشتغالزایی و توسعه اقتصادی در آنها رخ داده سرمایه گذاری انجام شود.

اسماعیلی ادامه داد: قطعاً آمار فعالیت ۶۰ درصدی صنایع در شهرک‌های صنعتی استان صحیح نیست و نیاز است مدیران شهرک صنعتی آمارهای خود را بروزرسانی کنند.

وی بیان داشت: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نزدیک به ۶۰ درصد واحدها فعال و ۴۰ درصد این واحدها نیز غیرفعال هستند.

اسماعیلی اظهار داشت: عمده مشکل اصلی این واحدهای غیرفعال بحث مشکلات مالی و تسهیلاتی است که نیاز به حمایت و کمک همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های دارند.

وی ادامه داد: در استان با همکاری شبکه بانکی و حوزه اقتصادی استان معمولاً هر سال تعدادی از واحدهای غیرفعال به چرخه تولید برمی‌گردند.

اسماعیلی افزود: در استان ایلام واحدهای صنعتی بسیار خوبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که در حوزه تولید فعالیت دارند به گونه‌ای که واحد نمونه صادراتی در استان هم هستند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی تلاش کرده که اگر مشکلاتی در حوزه زیرساخت‌ها بر سر راه تولید وجود دارد این مشکلات را بردارد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا