چهارمحال و بختیاری

مشکلات گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری حل می‌شود/کشت گیاهان دارویی، ظرفیتی که باید دیده شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، محمدمهدی برومندی عصر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برگزار شد، گفت: نقش مجلس در توسعه کشور نقش مهمی است و کمیسیون‌ کشاورزی نیز از مهمترین کمیسیون‌های مجلس محسوب می‌شود که نقش مهمی در مبارزه با تحریم‌ها ایفا می‌کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه ریل‌گذاری خوبی توسط کمیسیون کشاورزی مجلس صورت گرفته است، افزود: تولید ۲۵۰ هزار تن محصولات باغی و متوسط بارندگی بالای ۵۰۰ میلی‌متر در این استان از ظرفیت‌های خوب به حساب می‌آید که به دنبال رشد این ظرفیت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اصلاح باغات این استان و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار امری مهم است، اظهار کرد: این استان در زمینه کشت گیاهان دارویی ظرفیت بالایی دارد و بر اساس بررسی‌های ما ۴۰ هزار هکتار ظرفیت برای این کار وجود دارد.

برومندی گفت: ۲۵۰ هزار هکتار برای گلخانه در این استان مجوز صادر شده است اما با مشکلاتی مواجه هستند که سعی می‌شود مشکلات حل و زمینه توسعه گلخانه‌ها فراهم شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: کشت گیاهان دارویی اقتصاد استان را متحول می‌کند که می‌طلبد یک کار مشترک بین وزرات‌خانه و جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری و مجموعه مدیران این استان در برنامه زمانبندی شده‌ای ارائه شود.

وی ادامه داد: بسیاری از دغدغه‌های بخش کشاورزی، مسائل و مشکلاتی است که در برنامه تحولی توسعه کشاورزی به دنبال حل این مسائل هستیم. 

برومندی با اشاره به اینکه مشکلات دامداران از مهمترین دغدغه‌ها است، گفت: سامانه بازارگاه تقویت شده است، هرچند برای تامین نهاده‌ها مشکلات بسیار زیادی وجود داشت اما اکنون با در نظر گرفتن عدالت در حال تامین نهاده‌ها هستیم و تمامی دغدغه‌ها دنبال می‌شوند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پایان افزود: بهتر است مسئولان استان دو بسته پیشنهادی را با توجه به ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات استانی را آماده کنند تا در جلسه وزرا مطرح و بررسی شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا