Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مشکل جذب گردشگر در دریاچه شهدای خلیج فارس/ بی توجهی مسئولان گذشته به روح و روان مردم - خبرگزاری برگزیده های ایران
اجتماعی

مشکل جذب گردشگر در دریاچه شهدای خلیج فارس/ بی توجهی مسئولان گذشته به روح و روان مردم

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای ششم شهر تهران ضمن بازدید از دریاچه شهدای خلیج فارس بر لزوم رفع موانع و مشکلات و آماده سازی این دریاچه جهت حضور پرشور مردم در دوران پسا کرونا و بعد از رفع محدودیت های کرونایی تاکید کرد.

علوی ضمن بازدید از از بخش های مختلف دریاچه وادای احترام به مقام والای شهدا با حضور در مرقد شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس در جریان آخرین تغییر و تحولات صورت گرفته در این دریاچه و فضای گردشگری آن قرار گرفت.

در این بازدید مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر را همراهی و در مورد بخش های مختلف و مشکلاتی که دریاچه شهدای خلیج فارس برای میزبانی و ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان پیش رو دارد توضیحاتی داد.

رئیس کمیته گردشگری پایتخت نیز بر لزوم آماده شدن مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس برای پذیرایی از انبوه شهروندان در دوران پسا کرونا تأکید کرد و گفت: یادتان باشد که مجموعه ای فاخر را تحویل گرفته اید بنابراین لازم است که به صورت فاخر از آن نگهداری کنید تا به همین شکل به دست نسل های آینده برسد.

وی با ذکر مثال هایی از آثار قدیمی به جا مانده از نسل های قبل در تهران گفت: روزگاری افرادی تصمیم به ساخت مجموعه هایی فاخر گرفتند، آنها به روح و روان مردم توجه زیادی داشتند و حالا وظیفه ما این است که این آثار فاخر را با نگهداشت صحیح به دست نسل های آینده برسانیم.

علوی ضمن تأکید بر لزوم طراحی اماکنی مانند دریاچه چیتگر گفت: سالهاست در توسعه تهران توجهی به مسائل روحی و روانی شهروندان نشده است، این همه ساخت و ساز صورت گرفته اما چند جا مانند دریاچه چیتگر و پل طبیعت ساخته شده تا مردم با حضور در آنها احساس آرامش کنند و از زندگی در تهران لذت ببرند؟

وی ادامه داد: در سال‌های اخیرهیچ کاری برای سلامت روان مردم نشده و آنوقت می گوییم که امروز مردم پرخاشگر شده اند. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه به انتقاد از نحوه معرفی اماکن تفریحی و گردشگری پایتخت به شهروندان پرداخت و تأکید کرد: ضعف دیگرما ناتوایی در شناساندن اماکن گردشگری پایتخت به شهروندان است. چرا یک پدر برای اینکه خانواده خود را به تفریح ببرد حتما باید از تهران خارج شود؟ چرا شهروندان برای تفریح و اوقات فراغت خود باید ساعت ها فکر کنند که کجا بروند و دست آخر هم خارج شهر را انتخاب کنند؟

وی ادامه داد: برای معرفی هرچه بهتر دریاچه شهدای خلیج فارس چه کردیم؟ آیا توانسته ایم پای تمام اقشار (پولدار و فقیر، مذهبی و غیرمذهبی) را به دریاچه باز کنیم؟ این ضعف ماست در اطلاع رسانی و باید به شکل ها و روش های مختلف آن را بر طرف کنیم.

علوی یکی از روش های جذب گردشگر در دریاچه شهدای خلیج فارس را برگزاری رویدادهای مهم و ملی عنوان کرد و گفت: تا امروز چند مورد از این رویدادها را برگزار کرده ایم؟  

وی در ادامه با اشاره به بازدیدی که چند ماه پیش از مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس داشت افزود: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که بسیاری از مشکلات رفع شده که جای خسته نباشید و خدا قوت به همکارانمان در شرکت عمرانی کارکنان شهرداری دارد.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران هنر اصلی را بهره برداری حداکثری از ظرفیت های موجود دانست و افزود: دریاچه شهدای خلیج فارس به عنوان قطب گردشگری غرب تهران باید بیش از اینها میزبان شهروندان باشد.

وی در ادامه به امنیت برقرار شده در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس اشاره کرد و ضمن تقدیر از یگان حفاظت دریاچه گفت: شهروندان ما هرجا احساس امنیت داشته باشند، حضور پررنگ تری خواهند داشت و امنیت برقرار شده در دریاچه شهدای خلیج فارس موجب شده تا این دریاچه میزبان خوبی برای گردشگران باشد.

علوی به برنامه های کمیته گردشگری جهت بازسازی روحیه شهروندان بعد از پاندمی کرونا اشاره کرد و گفت: دریاچه شهدای خلیج فارس در برنامه های ما نقش مهمی دارد و ما حساب ویژه ای برای بازسازی آسیب های روحی و روانی که کرونا به مردم وارد کرده، روی این دریاچه باز کرده ایم.

در این بازدید رضوی کیا، مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ضمن تشکر از شورای شهر تهران در خصوص اختصاص ردیف بودجه برای نگهداری دریاچه با ذکر چالش های پیش روی مدیریت مجموعه همراهی بیش از پیش شورای شهر و مدیریت شهری را خواستار شد.

رضوی کیا عنوان کرد: با توجه به ابلاغ طرح کنترل و توسعه دریاچه شهدای خلیج فارس تبیین راهکار های سرمایه گذاری و درآمد زایی در دستور کار قرار گرفته است. 

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران تاکید کرد همچنین با توجه به فراسازمانی بودن بخشی از مشکلات نیازمند همراهی شورای شهر در بر طرف کردن چالش های موجود تا حصول نتیجه مطلوب و تامین منافع شهر و شهروندان هستیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا