علمی و فناوری

مشکل عجیب بزرگترین تراکتور جهان / عکس

مشکل عجیب بزرگترین تراکتور جهان / عکس

به گزارش برگزیده، تراکتورها در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. برخی، مانند تراکتور JCB Fastrac Two، می‌توانند به حداکثر سرعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر در ساعت دست یابند و عنوان «سریع‌ترین تراکتور جهان» را به نام خود ثبت کنند، در حالی که برخی دیگر تنها وسایل نقلیه عظیم کشاورزی هستند. بیگ باد (Big Bud) در دسته دوم قرار می‌گیرد.

آنطور که در گزارش روزیاتو آمده است، این تراکتور با وزن بیش از ۴۸ تن و با موتور ۱۱۰۰ اسب بخار خود بدون شک در صدر فهرست گران‌قیمت‌ترین تراکتورهایی است که تاکنون ساخته شده است.

در طول دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی بیگ‌ باد یک شکاف‌دهنده عمیق بود که خاک را در اعماقی که گاوآهن‌های معمولی نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، می‌شکافت.

این تراکتور افسانه‌ای ۱۱ سال را در یک مزرعه پنبه در کالیفرنیا سپری کرد و سپس به فلوریدا نقل مکان کرد و در سال ۲۰۰۹ به ایالت خود، مونتانا، بازگشت.

بزرگترین تراکتور جهان چرا بازنشسته شد؟ / عکس

پس از آن، کمبود لاستیک‌های هشت فوتی، بیگ باد را به بازنشستگی زودهنگام کشاند و در چندین موزه به نمایش گذاشته شد.

اما در سال ۲۰۲۰، پس از تعویض لاستیک‌ها، بیگ باد به جایی که همه چیز از آنجا آغاز شده بود بازگشت: مزرعه‌ای در مونتانا. با این حال داستان بزرگترین تراکتور جهان اینجا به پایان نمی‌رسد.

خط تولید این تراکتور در سال ۲۰۲۳ خبر از شروعی دوباره داد. در Con Expo، که یک رویداد تجاری ساخت و ساز محبوب است، Big Equipment Company و Rome Agriculture Equipment بازگشت یک تراکتور Big Bud جدید را اعلام کردند. اما قبل از اینکه خیلی هیجان‌زده شوید، بدانید که آنها به بزرگی Big Bud 747 نمادین نخواهند بود.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا