کهگیلویه و بویراحمد

مصائب اینترنت در شهر گردشگری- توریستی سی‌سخت/از دغدغه فرماندار تا گلایه سرمایه‌گذار

به گزارش برگزیده های ایران از سی‌سخت، پناهی فرماندار دنا با دعوت از  عابدینی مدیرکل زیر ساخت و نماینده مدیرکل مخابرات بازدیدی از منطقه بندان، اندرسا و مناطق گردشگری و تفریحی و صنعتی آب معدنی جهت رفع مشکل آنتن دهی و اینترنت داشتند.

پناهی فرماندار دنا در بازدید از کارخانه آب معدنی و مشکلات به وجود آمده ناشی از نبود اینترنت و آنتن دهی همراه اول برای این کارخانه گفت: شهر سی سخت به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری می طلبد که تمامی زیر ساخت های لازم را برای جذب گردشگر داشته باشد تا بتوانند با خیالی راحت از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری دیدن کنند و با خاطره‌ای خوش شهر سی سخت را ترک کنند.

فرماندار گفت: اما متاسفانه بحث آنتن دهی و ضعیف بودن اینترنت در روزهای تعطیل که گردشگران زیادی وارد شهر سی سخت می شوند چندین سال است که باعث نارضایتی عموم مردم و گردشگران شده و می طلبد شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار با نگاه ویژه ای به موضوع رسیدگی کنند چرا که زیبنده یک شهر توریستی که نگین انگشتری جنوب از آن یاد می شود نیست که خدمات همراه اول در آن ضعیف باشد.

پناهی اظهار داشت: مکاتباتی با رئیس برنامه و بودجه انجام خواهیم داد و سعی ما بر این است که مجوز  بودجه ای برای حل این مشکل تهیه کنیم تا با همراهی شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار این مشکل برطرف شود.

فرماندار دنا گفت: در یک سال و نیم گذشته ۲۱ میلیارد تومان هزینه تقویت آنتن دهی و اینترنت در شهرستان دنا شده است که تقویت آنتن دهی با تغییر تکنولوژی سایت‌های همراه اول شهر پاتاوه و روستاهای میمند، دشت رز، بادنگان علیا، ده شیرین، پی ابزار، کریک، روستاهای بهرام بیگی دارشاهی درب کلات، دزدک، سمرون و راه اندازی سایت ایرانسل روستاهای بنستان، سرتنگ رواق، خونگاه، مازه کز و کت سیاه انجام گرفت.

پناهی در خصوص دیگر خدمات انجام شده در حوزه مخابرات گفت: اجرای عملیات ۹۰ درصد فیبر نوری از یاسوج به سی سخت با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان، تعییر سوئیچ و بروز رسانی سیستم سایت مخابرات سی سخت در سال ۹۸ و ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی سایت روستاهای جلاله، پروژه هوشمندسازی مدارس(اعطای اینترنت رایگان و تجهیزات) ۱۵۲ مدرسه شهرستان دنا، ۲۳ مدرسه شهری، ۸۷ مدرسه روستایی در فاز اول، ۴۲ مدرسه روستایی در فاز دوم که اعتبار هر مدرسه ۷ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

زابلی مدیرعامل شرکت آب معدنی مردمی سی سخت در رابطه با مشکل آنتن دهی گفت: در محدوده کارخانه آب معدنی مردمی سی سخت با وجود استقرار  سایت همراه اول در ۱۰۰ متری این کارخانه متاسفانه همیشه کارکنان این کارخانه از نبود نت و اینترنت رنج می برند که گاها باعث متحمل شدن هزینه هایی برای کارخانه آب معدنی می شود که  به فرض مثال اگه ما از  اینترنت بالایی برخوردار باشیم می توانیم  به صورت آنلاین مشکل را با تهران در میان بگذاریم و حل و فصل کنیم که فقط هزینه اینترنت  برای ما در پی خواهد داشت ولی متاسفانه به علت نبود اینترنت کافی ما مجبوریم متخصصین مورد نیاز برای رفع مشکل به وجود آمده را از تهران دعوت کنیم به شهر سی سخت که هزینه هواپیما، هتل، رستوران و دیگر هزینه هایی برای ما خواهد داشت.

عابدینی در خصوص مشکل آنتن دهی و ضعیف بودن اینترنت در منطقه گفت: اپراتور بخش خصوصی می گوید اگه جمعیت بالای هزار نفر باشد می روم و سرمایه‌گذاری می‌کنم چرا که از لحاظ بیزنسی برایمان به صرفه است. اپراتور می گوید بار ترافیکی سایت همراه اول واقع در سربندان به حدی نیست که ما بتوانیم این سایت را ارتقاء و یا  افزایش پهنای باند دهیم و حداقل هزینه ای یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی لازم دارد.. از برنامه های وزیر ارتباطات تا پایان برنامه زمان سال ۱۴۰۴ بر این است که حدود ۱۰۰ درصد پوشش ارتباطات سیار با حداقل سرعت ۱۰میگ بر ثانیه و ۸۰درصد مردم  با پوشش اینترنت ثابت ۲۵میگ برثانیه در کشور  برخوردار شوند که در دهه فجر امسال از  تفاهم نامه آن رونمایی خواهد شد.

اگر برنامه و بودجه بتواند بودجه ای برای این مشکل در نظر بگیرد ما هم می توانیم با رایزنی با ارتباطات سیار مشکل مابقی هزینه ها را حل کنیم و در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکلات پیش رو اقدام نماییم.

به گزارش فارس، مشکل آنتن دهی و پایین بودن سرعت اینترنت در شهر سی سخت پیشینه دیرینه دارد که همین امر باعث نارضایتی های زیادی از سوی شهروندان و حتی گردشگرانی است که به سی سخت سفر می کنند و جالب تر اینکه در چندین نقطه از شهر سی سخت به متراژ زیادی آنتن دهی وجود ندارد و عملا هیچ ارتباطی نمی توان برقرار کرد که تا به امروز مسئـولین مخابرات و ارتباطات سیار نسبت به این مسأله بی تفاوت بوده اند و  حقوق شهروندی مردم شهر سی سخت را نادیده گرفته اند که می طلبد مسئـولین امر در این رابطه آستین همت بالا بزنند و این مهم را حل و فصل نمایند.

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا