هرمزگان

مصائب درمانگاه فرهنگیان هرمزگان/ از فرسودگی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تا چشم‌انتظاری ۲۸ هزار فرهنگی

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، درمانگاه فرهنگیان هرمزگان واقع در کوچه مجاور با شهرداری بندرعباس با ۲۳ کارمند مشغول فعالیت است اما بواسطه دوران کرونا و کاهش خدمات آن و کاهش مراجعه بیماران به این مرکز درمانی، عملا رو به زمین‌گیری نهاد به طوری که در ماه‌های اخیر کارمندان آن ۶ ماه بود که حقوق دریافت نکرده بودند.

 

با بازدید شبانه مهدی دوستی در همان اولین هفته انتصابش به عنوان استاندار هرمزگان از این درمانگاه، بلافاصله با تلاشی ویژه و همکاری شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ۵ ماه حقوق عقب مانده کارکنان این درمانگاه پرداخت شد اما مشکلات این درمانگاه به اقداماتی اساسی‌تر نیاز دارد تا ۲۶ هزار فرهنگی هرمزگان و بیش از ۶۰ هزار نفر خانواده آنان بتوانند خدماتی شایسته و در خور شأن جامعه فرهنگیان استان دریافت کنند.

در همین زمینه حسین ابوالپور همایی مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان هرمزگان در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان این که هنوز تکلیف پروانه‌های درمانگاه فرهنگیان سراسر کشور به لحاظ عمومی دولتی یا عمومی غیردولتی بودن،  روشن نشده و این تشکیلات خودگردان اداره می‌شوند، عنوان داشت: اگر تجهیزان باشیم و تعرفه ما عمومی غیردولتی باشد، می‌توانیم دوام بیاوریم اما گران شدن اجناس دندانپزشکی و پزشکی و عدم افزایش متناسب تعرفه‌ها و کرونا سبب کساد شدن وضعیت این درمانگاه شده است.

 

وی افزود: درمانگاه فرهنگیان در دوران کرونا بدلیل نداشتن تجهیزات تشخیصی عملا از گردونه درمان وا ماند و با ۸۰ درصد کاهش بیمار در دوران کرونا مواجه شدیم و این در حالی بود که افزایش شدید هزینه‌ها، افزایش حقوق ۲۳ کارمند و … موجب شد تا عملا درمانگاه دچار بحران شود اما در این مدت هیچ نیرویی را تعدیل نکردیم.

ابوالپور همچنین در بیان دیگر مشکلات این درمانگاه نیز گفت: تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی ما فرسوده شده و حتی دستگاههای چشم پزشکی ما با وجود سه متخصص چشم پزشکی در هفته کاملا مستهلک است و دستگاه اکوکاردیوگرافی نیز با وجود داشتن متخصص قلب به دلیل قدیمی بودن، دیگر قابل بهره‌برداری نیست. حتی رادیوگرافی تک دندان ما نیز کهنه شده و اتوکلاوهای ما قدیمی و مستهلک است و خدمات ما در شان خانواده معلمان نیست.

 

مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان تصریح کرد: ۶ ماه در پرداخت حقوق پرسنل این درمانگاه عقب بودیم اما با حمایت استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش و آقای دادور مدیرعامل نفت ستاره، ۵ ماه حقوق معوق ما که ۶۰۰ میلیون تومان بود، پرداخت شد و در تلاشیم تا از ظرفیت صنایع برای تجهیز درمانگاه بهره بگیریم و در این زمینه پیگیری‌های خوبی از سوی دفتر استاندار انجام شده است تا تجهیزات و امکانات مناسبی به این درمانگاه اختصاص یابد.

ابوالپور اضافه کرد: تعرفه‌های درمانگاه‌های فرهنگیان به نسبت دیگر بخش‌ها پایین است و برای پزشکان متخصص نمی صرفد در این بخش کار کنند و از سوی دیگر همه درمانگاه‌های فرهنگیان در کشور با همین دست مشکلات مواجهند اما با کمک‌های محلی و صنایع پیرامونی و حمایت خیران توانسته‌اند پاره‌ای از تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کنند.

 

راه حل چیست؟

وی در بیان راه حل و پیشنهاد برای این منظور نیز عنوان کرد: باید درمانگاههای وزارت آموزش و پرورش بتوانند از پزشکان و معلمان استخدامی در تامین نیروی انسانی کمک بگیرند و از سوی دیگر بنگاههای اقتصادی استان کمک کنند تا خدمات درمانی شایسته‌ای به خانواده ۲۸ هزار فرهنگی و بازنشسته و ۷۰ هزار نفر خانواده‌های آنان ارائه شود. همچنین کد و شناسه‌دار ساختن درمانگاه‌های فرهنگیان بسیار ضروری است و از سویی بتوانند از منابع دولتی نیز استفاده کنند.

 

مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان هرمزگان بیان داشت برای تجهیز کامل این درمانگاه در بخش‌های فیزیوتراپی، دندانپزشکی، قلب، چشم پزشکی، زنان و زایمان و… به ۷ تا ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم خدمات مطلوب، تخصصی و شایسته‌ای به خانواده فرهنگیان، بازنشستگان و خانواده‌های آنان ارائه کرده و در عین بتوانیم رضایتمندی مطلوبی در این زمینه فراهم آوریم.

انتهای پیام/۸۸۰۵۵/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا