اصفهان

مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های اصفهان بعد از تصادفات مرگبار/ نیوجرسی جایگزین گاردریل می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، اصغر زارع، رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار داشت: در استان ۵۰۰ کیلومتر آزادراه داریم که حدود ۴.۷ درصد از راه‌های استان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به آمار تصادفات استان ادامه داد: در ۸ ماه اخیر، ۲۳۷ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که ۲۸۳ نفر جان باختند؛  همچنین در آزادراه‌ها تصادفات منجر به فوت ۴۰ فقره و تعداد جانباختگان ۵۰ نفر بوده است و تصادفات منجر به جرح ۲۶۸۰ فقره بوده که ۲۶۱۳ نفر مجروح  داشتیم که درصد تصادفات در آزادراه‌ها ۵۸۱ فقره برابر ۲۱.۶۷ درصد و  تعداد مجروحین ۸۰۱ نفر معادل ۲۲.۱۶ درصد بوده است.

زارع در خصوص مهم‌ترین آسیب‌های رانندگی در آزادراه‌ها بیان داشت: خواب‌آلودگی به دلیل یکنواخت بودن جاده از مهم‌ترین علل آسیب در آزادراه‌ها هستند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان این که پلیس به واسطه ابزارهای کنترل ترافیک و همچنین اعمال قانون به نحوه رانندگی در جاده ‌ها نظارت دارد،  عنوان داشت: شش ماه است سامانه سپهتن که ابزار کنترل اتوبوس است خراب است و مشخص نیست مشکل از کجاست و ضروری است این مشکل هرچه سریعتر حل شود چرا که ۲ ماه است که این سامانه به صورت کامل قطع است.

ضرورت جایگزینی گاردریل با نیوجرسی  

وی خاطر نشان کرد: جایگزین کردن نیوجرسی مفصل‌دار به جای گاردریل، اجرای اساسی روکش آسفالت، اخذ عوارض دستی و نه الکترونیکی که تاثیر بهتری دارد، اجرای خطوط عرضی رامبل در مقاطعی که علت تصادف خواب‌آلودگی می‌باشد از جمله انتظارات پلیس در آزادراه‌ها است.

زارع در همین خصوص ادامه داد: اقدامات فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی به جهت ممنوعیت حرکت خودروهای سنگین در خط سوم آزادراه، احیای تابلو، علائم و خط کشی محور و احداث باند دوم کاشان- قم به جهت توزیع ترافیک در شمال استان از جمله دیگر انتظارات پلیس برای کاهش تصادفات در این محور است.

شرکت‌های آزادراه موظف هستند نسبت به تغییر وضعیت گاردیل‌ها اقدام کنند

در پایان این جلسه،  مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص تصمیمات گرفته شده اظهار داشت: با توجه به تصادف اخیر که در محور اتوبان کاشان- قم اتفاق افتاد و شاهد فوت ۹ نفر از هموطنان‌ عزیزمان بودیم، جلسه فوق‌العاده کمیته ایمنی استان برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و بحث کاهش تصادفات در محورهای آزادراهی مقرر شد که شرکت‌های آزادراه استان نسبت به تغییر وضعیت رفوژ میانی از گاردریل به نیوجرسی اقدام کنند.

خضری با اشاره به نتایج جلسه عنوان داشت: مقرر شد طی یک هفته آینده طرح زمانبندی اجرای پروژه را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کنند و ما از طریق استانداری پیگیری کنیم  تا شاهد کاهش اینگونه تصادفات در سطح جاده‌های استان و آزاد‌راه‌ها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، در خصوص علل این تصادفات خاطر نشان کرد: موضوعی که در این گونه تصادفات اتفاق می‌افتد بحث عدم رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی و عدم توجه به جلو است که متاسفانه در این حادثه راننده تریلی به دلیل خستگی و خواب آلودگی و عدم دقت در رانندگی از گاردیل عبور کرده و با یک دستگاه اتوبوس به صورت رخ به رخ برخورد کرده و ما شاهد فوت هموطنانمان بودیم.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم با کنترل‌هایی که توسط پلیس راه در سطح جاده‌ها صورت می‌گیرد و نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی که توسط اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در استان انجام می‌شود، شاهد کاهش این نوع تصادفات در سطح جاده‌ها باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا