سیاسی

مصوبه مجلس برای اصلاح نظام اداری کشور

مصوبه مجلس برای اصلاح نظام اداری کشور

– اخبار سیاسی –

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، ضمن انتقاد از بروکراسی پیچیده اداری در کشور، گفت: نظام اداری کشور فرسوده بوده و مبتنی بر کاغذ بازی و حضور فیزیکی است که این وضعیت برخی از مشکلات از جمله باعث فساد می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام اداری سنتی باعث زمان بر شدن کارها در ادارات می‌شود، افزود: وضعیت بروکراسی اداری پیچیده همچنین باعث به وجود آمدن امضا‌های طلایی و سلیققه گرایی و برداشت‌های متفاوت از قانون می‌شود که بعضا یک کارمند در یک اداره معادل قانون می‌شود یعنی اگر این فرد تغییر کند قانون آن اداره ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند.

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بروکراسی پیچیده باعث نارضایتی مردم شده که لازم است هر چه سریعتر این وضعیت ساماندهی پیدا کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: فرایند و سیستم ادارات باید مبتنی بر محور سامانه، الکترونیکی و دولت الکترونیک باشد که مجلس در همین راستا ۲ قانون از جمله قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار را تصویب و به قانون تبدیل شده که این مصوبه تحول بزرگی در سیستم اداری ایجاد خواهد کرد.

ابوترابی با بیان اینکه البته تغییر بروکراسی در اداراتی که ۸۰ سال به این وضعیت عادت کرده‌اند دشوار است ، ادامه داد: تا این قانون اجرایی شوند و ادارات از فضای کاغذ بازی و سنتی فاصله بگیرند زمان بر خواهد بود اما با اجرای دقیق و درست مصوبه مجلس بسیاری از مشکلات در ادارات اصلاح خواهد شد.

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا