اصفهان

مطالبات کشاورزان را همواره پیگیر بوده‌ایم/ در دولت قبل نوبت به زاینده‌رود نرسید

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حق بودن مطالبات کشاورزان، اظهار داشت: در موضوع آب، نه تنها مطالبات کشاورزان بلکه موضوع مردم نیز مطرح است؛ خسارت وضعیت فعلی زاینده‌رود، فرونشست و محیط‌زیست تنها وارد به کشاورزان نیست و آثار زیست‌محیطی فراوانی بر زندگی مردم خواهد داشت و نباید مسأله را تنها به کشاورزان محدود کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه بحث معیشت کشاورزان مطرح است، گفت:در مجلس به اشکال مختلف نسبت به موضوع اعتراض کردیم و درباره آن صحبت شد، اما در این زمینه نیاز بود که اقدام و عملی توسط دولت انجام شود که در ۸ سال گذشته شاهد عزم و اراده جدی برای حل این مسأله نبودیم.

طغیانی یادآور شد: البته نیاز است که اعتراضات از مسیر صحیح خود پیش برود؛ هیچ‌گاه نمی‌توان با کار غیرقانونی در اعتراضات موافق بود؛ اگر کار غیرقانونی انجام شود و ناامنی ایجاد شود، دود آن در چشم همه مردم می‌رود و خسارات زیادی به کسب‌وکار، گردشگری و… وارد می‌شود.

نماینده مردم اصفهان هستم و از آن‌ها حمایت می‌کنم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با اعتراضاتی که در چهارچوب قانونی و منطقی مطرح است موافقم؛ نماینده همین مردم هستم و نیاز است از آن‌ها حمایت کنم و این موارد را منتقل کنم.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات احساس می‌کنیم گوش شنوایی وجود ندارد، مطرح کرد: اعتراضات و تجمعات اخیر، سفر وزیر نیرو به اصفهان و… همگی پیام‌های خود را به مدیران رساند و جدی بودن این مسأله و لزوم رسیدگی سریع به آن را منتقل کرد.

طغیانی با بیان اینکه متأسفانه در جمعه گذشته تجربه تلخی را در اصفهان داشتیم، گفت: اعتراض حق مردم، به جا است اما مشکلات به هیچ وجه با رفتارهای خارج از قانون و تجمعات غیرقانونی قابل حل نخواهد بود زیرا از این موارد سوءاستفاده خواهد شد و افراد فرصت‌طلب دنبال هستند با تغییر فضای مطالبات کشاورزان ضربات خود را وارد کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات انجام شده توسط نمایندگان در طول مدت مسؤولیت در زمینه بحث آب و زاینده‌رود، تصریح کرد: هرآنچه که از عهده‌مان به‌عنوان نماینده بر می‌آمده تا حدی که امکان آن را داشتیم انجام داده‌ایم؛ سال گذشته بر اساس تقسیم کاری که صورت گرفت و امسال با روشی متفاوت کار را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: کارشناسان را جمع کردیم تا ببینیم بهترین کاری که نیاز است انجام شود چیست، مدیران را دعوت کردیم و بر مصوبات قبلی نظارتی داشتیم و جلسات آن منعکس شد، گزارش‌های نظارتی تهیه شد و در اختیار رئیس مجلس قرار گرفت، در نطق و تذکرات و… همه آنچه ممکن بوده است انجام دادیم.

در دولت قبل هیچ‌گاه نوبت به زاینده‌رود نرسید

طغیانی با تأکید بر این نکته که همه کارهایی که نماینده انجام می‌دهد اگر با عمل درست مدیران اجرایی همراه نشود به نتیجه نخواهد رسید، اظهار کرد: در این مدت بی‌عملی ۸ ساله داشتیم و این موضوع را در نطق‌هایم بیان کردم؛ رئیس جمهور قبلی هر بار اعلام می‌کرد که این‌بار نوبت زاینده‌رود است اما هیچ‌گاه این نوبت فرا نرسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی، دوران اجرایی جدیدی آغاز شده است، نیاز است که امیدوار باشیم؛ شخص رئیس جمهور، وزیر و مدیران اجرایی استان قول‌هایی را داده‌اند و نیاز است طبق همدلی پیش برویم تا مشکلات حل شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته کارهای نظارتی انجام می‌دادیم و در شرایط فعلی در استانداری قرارگاه آب تشکیل شده و بیان کرده‌اند که قصد جمع‌آوری پیگیری‌های پراکنده را دارند و از این موضوع استقبال کردیم زیرا ایده خوبی بود.

طغیانی با اشاره به اینکه تا زمانی که قرارگاه آب در استانداری کار خود را با قوت و قدرت در مسیر انجام می‌دهد،‌ از آن حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: اما اگر شاهد کندی یا نادرستی آن بودیم مجبوریم وظایف نمایندگی را از سمت مردم انجام دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بحث حکمرانی آب و تغییر ریل آن اصول و اقداماتی دارد و اگر این ریل دنبال شود، موضوع به نتیجه خواهد رسید؛ در جلسه با رئیس جمهور هم بیان شد که مرکز بررسی‌های استراتژیک مسائل را جمع‌بندی کند و امیدوارم جمع‌بندی ما را بر ریلی درست قرار دهد تا به حل مسأله نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا