سمنان

مطهری: ایران فقط برای رفع تحریم‌ها مذاکره می‌کند/ خروجی مذاکرات باید منافع ملت ایران را تأمین کند

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سمنان اظهار کرد: آنچه امروز مسؤولان کشور در عرصه بین‌المللی دنبال آن هستند و تیم مذاکره‌کننده ایران که در پیشانی کار قرار دارد، پیگیری می‌کند، بیشتر بحث رفع تحریم‌ها بوده و بعید است مذاکره‌ای در مباحث هسته‌ای بدان معنای قبلی صورت گیرد.

او گفت: ایران تکالیف خود را در توافق هسته‌ای انجام داده است و همه هم بدان اذعان دارند و انجام این تعهدات راستی‌آزمایی نیز شده است؛ بنابراین، اولویت ایران در احیای برجام امروز دیگر نشستن پای میز مذاکرات هسته‌ای نیست.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ و در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ آن زمان انجام شد، شکل گرفت و به‌طور کامل گفت‌وگوهایی در این زمینه رد و بدل شد.

آمریکا زیر میز برجام زد

مطهری ادامه داد: مذاکرات وین برای بررسی پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام انجام می‌شود؛ آمریکا برجام را از شرایط توافق خارج کرد و زیر میز برجام زد و یک‌طرفه از آن خارج شد.

او گفت: این آمریکایی‌ها بودند که توافق هسته‌ای را زیر سؤال بردند؛ در حالی که خودشان آن را امضا کرده بودند.

دولت نباید درمان مشکلات اقتصادی کشور را به رفع تحریم‌ها گره بزند

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس افزود: آمریکایی‌ها واقعیت ذات و چهره خود را که بارها حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات پربرکتشان و مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود به آن اشاره فرموده بودند، را بار دیگر در عمل نشان دادند.

مطهری اضافه کرد: آمریکا از تعهدات خود در برجام کناره‌گیری کرد و وفای به عهد نداشت؛ البته از ابتدا هم معلوم بود که آمریکایی‌ها دنبال منافع خودشان هستند و می‌کوشند تا سیادت خود را بر منابع انرژی جهان تثبیت کنند تا هر کشوری بخواهد در حوزه انرژی اقدام کند، آنها برایش تعیین تکلیف کنند.

او تشریح کرد: ایران دنبال استقلال در چنین شرایطی است و استقلال هم هزینه‌هایی دارد؛ استقلال بدون هزینه ممکن نمی‌شود؛ گرچه مردم ایران نجیب هستند و پای کار انقلاب ایستاده‌اند.

ایران از حقوق خود کوتاه نمی‌آید

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: امروز دولتی مردمی، انقلابی و قوی در ایران در میدان حضور دارد و سیاست‌ها و اهداف عالی نظام اسلامی را به‌خوبی پیگیری می‌کند و غربی‌ها هم متوجه شده‌اند که ایران از حقوق خود کوتاه نمی‌آید.

مطهری ادامه داد: حقوق زیادی بر مردم و نظام اسلامی و استقلال ایران مترتب است و غربی‌ها می‌دانند بالأخره باید پاسخگوی رفتارهای خود باشند.

مذاکرات وین برای بررسی پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام انجام می‌شود

او گفت: امیدواریم تیم مذاکره‌کننده رفع تحریم‌ها با روحیه بالای انقلابی و سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبری، مسیری را پیش ببرند که به خروجی خوبی که منافع ملت ایران و نظام اسلامی را تأمین کند، دست یابیم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس ادامه داد: دولت نباید درمان مشکلات اقتصادی کشور را به رفع تحریم‌ها گره بزند و باید برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع مشکلات، با فرض وجود تحریم‌ها انجام داد و این سیاست اصلی مذاکرات است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا