البرز

معاون بنیاد شهید: امروز جنگ قلم، اندیشه و تفکر است

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شامگاه پنج شنبه، در همایش «نویسندگان نوقلم» که در اردوی آموزشی و فرهنگی «شهید آوینی» در سالن شهید چمران دهکده آرامش اردوگاه فرهنگی و ورزشی ایثار واقع در کردان کرج برگزار شد، گفت: دفاع برای ما ادامه دارد، دفاعی که تجلی گاه حقانیت نظام و یکی از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است، دفاع مقدسی که آیات آسمانی روی زمین هست.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: متاسفانه در انشاء، استخراج و ترویج این گنج خلل وجود دارد، باید بسترسازی و زیرساخت‌های آن فراهم شود و یک جامعیتی پیدا کند که بتوانیم و بتوانند قلم بزنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه قدم گاه و مقتل شهید اهل قلم «شهید آوینی» را هموراه پناهگاه و مرجعی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانست و تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق زائرین مناطق عملیاتی و زائرین راهیان نور با مراجعه به محل مجاهدت، فداکاری، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و رزمندگان ما  در مناطق عملیاتی، زمانی که به مقتلگاه و یادمان شهید آوینی رجوع میکنند متفاوت برمی‌گردند.

سلیمانی گفت: امروز نیاز داریم به بستر سازی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، جنگ ما ادامه دارد در مقطع ۸ ساله جنگ ما رودررو و با اسلحه بود و امروز قلم، اندیشه و تفکر است.

وی یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب بسیج و تهیج عملی و عمومی شدند و همه ظرفیت‌ها را در راستای خدشه وارد کردن به اندیشه امامین انقلاب و اندیشه و ارزشهای دفاع مقدس بکار گرفته اند، بستر و زیرساختی که می‌تواند در جهت تقابل با تهاجم، هجوم و هجمه فرهنگی ایستادگی و مقاومت کند، عزیزانی هست که باید در این بستر آموزش ببینند و فضا را مناسب ایجاد کنند، عزیزانی که باید قلم بزنند، اندیشه و تفکرکنند و مطالب را با نگاه های مختلف انشاءالله رقم بزنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با تشکر از تمامی عوامل اجرایی این کارگاه آموزشی گفت: ما ایثارهای متفاوتی را در عرصه های مختلف داریم که باید قلم زده بشوند و ترکیب و تلفیق شوند. ما اگر شهید فهمیده ها، بهنام محمدی ها و شهیده کرجوها را در دوران دفاع مقدس داشتیم امروز هم در تداوم همان حرکت شهید علی لندی ها را داریم که به نوعی تداعی گر و ادامه و استمرار همان حرکت هستند.

وی افزود: خاطره نگاری و خاطره شفاهی والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

گفتنی است در این برنامه ضمن خاطره گویی تعدادی از یادگاران دوران دفاع مقدس ، از سرکار خانم «می خوش» مترجم کتاب زیر درخت کاج، راوی دوران دفاع مقدس آقای «رضا افشارنژاد» و دبیر علمی همایش آقای «رحیم مخدومی» تجلیل به عمل آمد.

این اردوی آموزشی و فرهنگی شهید آوینی از چهارشنبه ۲۸ مهرماه با حضور ۴۴ نویسنده نوقلم از هفت استان تهران، شهرستان‌های استان تهران، قزوین، قم، مازندران، گیلان و البرز در دو بخش خاطره نویسی و داستان نویسی با تدریس اساتید برجسته کشوری به همت اداره اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران به میزبانی استان البرزدر دهکده آرامش اردوگاه ایثار کردان کرج برگزار و تا جمعه ۳۰ مهرماه نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا