قم

معاون رئیس جمهور: باید منابع آبی مدیریت شوند تا در آینده دچار مشکل بی آبی نشویم

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از مرکز خبر حوزه، علی سلاجقه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، اظهار کرد: مسئله محیط زیست از موضوعات اولیه هر کشور است و امروز شیوه تعاملات با کشورها از طریق محیط زیست پیش می‌رود.

وی بیان کرد: دین ما مترقی و رهنمودهای بسیار خوبی در ارتباط با محیط زیست دارد اما از نظر اجرا مشکلاتی در بحث محیط زیست داریم.

معاون رئیس جمهور گفت: شهر قم پایتخت معنوی جهان است و ترکیب جمعیتی این مسئله را به خوبی نشان می دهد و اینجا همان گونه که به عنوان ام القراء جهان اسلام است از نظر شاخص های محیط زیست هم باید در حد ام القراء باشد.

رئیس سازمان محیط زیست، افزود: امروز چشمه و قنات نیست و از راه های مختلف دیگر آب بدست می آید و از طرفی دیگر منابع آب در حال کم شدن است و این به مصرف و مدیریت ما بر می‌گردد.

وی بیان کرد: امروز شاهد تجاوزهایی به محیط زیست در مسائل مختلف هسیتم. این نشان می دهد که توجه چندانی به سبک زندگی اسلامی نشده است.

سلاجقه اظهار کرد: علما و بزرگان به دلیل ارتباط با مردم می توانند آنها را در ارتباط با مصرف آب و حفظ محیط زیست توصیه و راهنمایی کنند. قطعا سخنان علما در حفظ محیط زیست کارگشا خواهد بود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا