کرمان

معاون رئیس جمهور: تیم ایران با اختیارات کامل سر میز مذاکره رفت/مسئولی منتظر نتیجه مذاکرات نیست

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان دانشجویان را قشر فعال، پویا و نوآور و خلاق دانست و اظهارداشت: برای ما حضور در جمع‌های دانشجویی خیلی مفید است و رئیس جمهور هم بارها این را بیان کردند که این تعامل و ارتباط وجود باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این دیدارها هم نظرات و پیشنهادها و راهکارها و هم سوء‌تفاهم‌ها و اطلاعاتی که نیاز دارند، مطرح می‌شود، افزود: امیدواریم امسال هم رئیس جمهور در جمع دانشجویان برنامه داشته باشند و زمینه فراهم هست که ایشان حضور پیدا کنند و حرف دل دانشجویان را با صراحت بشنوند.

معاون پارلمانی رئیس جمور با بیان اینکه گاهی اوقاف تاریخ تحریف می‌شود به ۶۸ سال قبل و کودتا ۲۸ مرداد در سال ۱۳۳۲ اشاره کرد و افزود: ما کشور عقبمانده‌ای نیستیم که سرمایه ما چپاول شود مردم ما پیشینه و پیام ها و مبارزاتی داشتند و نمی‌توانند کشور تو سری خوری باشند و آن زمان دولت ملی فقط می‌خواست نفت را ملی کند.

حسینی ادامه داد: نفت ملی شد و منافعی که انگلیس داشت از این سرمایه فراوان قطع شد و بعد هم به جای اینکه این وضعیت استمرار پیدا کند و به استقلال ملت ایران احترام بگذارند شروع به توطئه کردند

و یک خوشباوری و ساده‌نگری بود که دولت ملی تصور می‌کرد با کمک آمریکا می‌تواند دست انگلیس را قطع کند و آنها شروع به کودتا و تهاجم کردند و حکومت مردمی را کنار زدند.

وی عنوان کرد: هم محمدرضا و هم رضاخان با کودتا سر کار آمدند و آنهایی که بعد از مدت‌ها دنبال رضاخان و محمدرضا و پهلوی هستند بدانند که پایه حکومت اینها بر مبنای کودتا و حمایت خارجی بود و بعد از کودتای ۲۸ به ۱۶ آذر ماه می‌رسیم که نیکسون می‌خواهد به ایران بیاید برای بهره‌برداری و اینکه سهم خودشان را بگیرند.

معاون پارلمانی رئیس جمهر با تأکید بر اینکه بحث ۱۶ آذر فقط سیطره سیاسی نبود و باید به جنبه‌های فرهنگی هم توجه کرد، بیان داشت: باید حداقل بعد از انقلاب را اشراف داشته باشیم حداقل دانشجویان که می‌خواهند افسران جنگ نرم و طلایه‌دار باشند و دگیران را به حرکت در بیاورند باید در جهاد تبینی بتوانند دیگران را قانع و متقاعد کنند و این کار با بحث و دعوا نمی‌شود.

حسینی گفت: بعد از آمدن نیکسون امثال شهید چمران در دانشگاه تهران بودند آن موقع شرایط به گونه‌دیگری بود و تاثیر جنبش‌های دانشجویی و تاثیر خون بود که به ناحق خون سه دانشجو ریخته شد اینها فقط می خواستند اعتراض کنند و آمدند در دانشگاه و اینها را سرکوب کردند.

هیچ خاطره خوبی از آمریکا نداریم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اینکه ما با آمریکا سر سازش نداریم فقط مربوط به شهادت حاج‌قاسم نیست که به فرمان مستقیم ترامپ رئیس جمهور ملعون آمریکا به شهادت رسید ما یک پدرکشتگی با آمریکا داریم یعنی از سال ۳۲ اینها هر حادثه‌ای بوده علیه ما بودند.

وی با اشاره به اینکه غرب‌گراها که سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند در این ۸ سال نشان دهند که چه اتفاقاتی افتاده؟ اظهار کرد: هر جا آمریکا بوده علیه ما کار کرده است، ما هیچ خاطره خوبی از آمریکا نداریم و تا لحظه آخر از رژیم پهلوی حمایت کردند که سرنگون نشود اما خدا ‌خواست که مسئله طور دیگری رقم بخورد اما بعد از پیروزی انقلاب هم ساکت ننشستند.

حسینی در خصوص برجام افزود: سال ۹۲ با این شعار دولت آقای روحانی در رأس کار قرار گرفت و مردم هم گفتند صلح و سازش کنید تا مشکلات حل شود اما دیدیم هشت سال ما را سرکار گذاشتند و اتفاقی رخ نداد و هیچ گرهی باز نشد بلکه افراد و شرکت‌های جدید را تحریم کردند.

وی تصریح کرد: ضعفی که ما در مذاکرات قبلی داشتیم این بود که می‌رفتیم سر میز مذاکره و آنها پیش‌نویسی را نوشته بودند و اصل متن را آنها آماده می‌کردند و ما باید آن را قبول می کردیم و جوی راه انداختند که کسی نتواند نقد کند، ولی گذشت آن زمان که ما بنشینیم تا آنها به ما دیکته کنند الان دو پیشنهاد جمهوری اسلامی به آنها ارائه کرده و گفته شما نظرات خود را بدهید شما نقض کردید ما که پایبند بودیم.

حسینی ادامه داد: تیمی که ما فرستادیم افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف بودند عده‌ای گفتند چهل نفر فرستادند اینکه عده‌ای متخصص بروند بهتر است تا اینکه تعدادی بروند که آشنا نباشند، ما هزینه می‌کنیم اما نتیجه خوبی به‌دست می‌آوریم.

بحث‌های اقتصادی را نمی‌خواهیم شرطی کنیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: ما طرح، ایده و برنامه داریم الان نه اینکه پادوهای آمریکا بیایند داخل کشور بگویند مذاکرات نتیجه نداشت نخیر نتیجه داشته است و طرف مقابل حرفی برای گفتن ندارد و رفتند پایتخت‌هایشان چراکه اختیار لازم را ندارند اما تیم ایران کامل و مجهز با اختیارات کامل سر میز مذاکره رفته است اما آنها فکر کردند مثل دفعه‌های قبل است هر چه گفتند، طرف ایرانی می‌پذیرد اما ما از موضع قدرت از مواضع خودمان دفاع می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه بحث‌های اقتصادی را نمی‌خواهیم شرطی کنیم و کارها انجام می‌شود و مسئولین کشور با قدرت و قوت کارشان را انجام می‌دهند و نمی خواهند منتظر نتیجه مذاکرات باشند، گفت: ما می‌توانیم تفاهم کنیم منافع خودمان را به‌دست بیاوریم و کارهای بزرگی انجام شده در این دولت و چون خارجی‌ها می‌بینند ما یک انسجامی در کشور داریم حاضر هستند با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه صف مرغ و کمبود‌هایی که وجود داشت برطرف شده و دولت به شکل الکترونیک دنبال می‌کند، بیان کرد: جوان‌گرایی را هم دولت نشان داده و انتصاباتی داشته که از بین جوانان تحصیل‌کرده است  

یکی از تاکیدات رئیس‌جمهور به‌کار گرفتن جوانان نخبه است

معاون پارلمانی رئیس جمهور خطاب به دانشجویان اظهار کرد: بسیاری از حرف‌های شما حرف دل ما هم هست ما با شما هیچ اختلاف نظری در این خصوص نداریم حرف‌های شما را می‌پذیریم و انشاءالله بتوانیم این مباحث را اجرایی و دنبال کنیم.

وی در خصوص توافق با آمریکا عنوان کرد: طبق سبکی که پیامبر هم داشت، ما گفت‌وگو و مذاکره کرده و صلح می‌کنیم اما اگر طرف مقابل نقض کرد ما به دنیا نشان می ‌هیم که ما اهل جنگ و درگیری نیستیم ما اهل گفتمان و گفت‌وگو هستیم و این شما هستید که نقض می‌کنید اما ساده‌لوح هم مانند بعضی‌ها که فکر می‌کردند همه چیز حل شده است، نیستیم.

حسینی با بیان اینکه دانشجو باید مطالبه‌گر و پیگیر باشد، افزود: باید سازوکارهایی برای بحث جوانان و دانشجویان در نظر گرفته شود و مرکز پژوهش‌های مجلس تا حدودی کارهایی انجام می‌دهد و درباره موضوعات نظرخواهی می کند.

وی با تأکید بر اینکه در دولت رئیسی حتما به نظرات و دیدگاه‌های همه اساتید دانشجویان و نخبگان بها داده می‌شود و سعی می‌شود از جوانان کمک گرفته شود، گفت: یکی از تاکیدات رئیس‌جمهور به استانداران به کار گرفتن جوانان نخبه در استان است.

تلاش می‌کنیم تا تکلیف استاندار کرمان هم به‌زودی مشخص شود

معاون پارلمانی ررئیس جمهور در ارتباط با انتخاب استاندار کرمان خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلف پیشنهاد می‌دادند به وزارت کشور و از نمایندگان هم سوال شد و گزینه پیشنهادیشان را گفتند اما نمایندگان در قوه مجریه نباید دخالت کنند، تفکیک قوا داریم و آنها قانون‌گذاری و نظارت می‌کنند و اگر بنده مسئول جایی پایم را کج گذاشتم نماینده مسئول می‌تواند تذکر دهد و حتی وزیر را مورد سوال قرار دهد یا استیضاح کند، اما اینکه چه کسی استاندار باشد کاری به نماینده ندارد اما مانند گروه‌ها از نمایندگان سوال شد که اگر شناختی دارید معرفی کنید. برخی استان‌ها چند گزینه معرفی کردند و برخی استان‌ها هم گزینه‌ای معرفی نکردند.

حسینی ادامه داد: در برخی استان‌ها گزینه پیشنهادی نماینده‌ها انتخاب نشده است بنا نیست که هر چه آنها گفتند بشود؛ چرا که دولت باید جوابگو باشد و در خصوص استان کرمان اختلاف نظر وجود دارد، این یک واقعیت است و ما هم در حال تلاشیم، اما به هر حال انتخاب استاندار مسئله‌ای نیست که با توصیه و نصیحت حل می‌شود به هر حال گاهی اوقات افراد حاضر نیستند که با هم کنار بیایند اما ما تلاش خودمان را خواهیم کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: استدعا می‌کنیم برای اینکه دود این اختلافات در چشم مردم نرود و آسیب نبینند اگر جایی وفاق باشد کار سریعتر انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم تا تکلیف استاندار کرمان هم به‌زودی مشخص و تحولات در استان انجام شود.

وی اظهار داشت: الان کرمان از برخی استان‌های دیگر عقب است، برخی استان ها یکی دو ماه است که استاندارشاشن تعیین شده است معاونان مشخص شده‌اند و کار با جدیت بیشتری پیش می‌رود این حرف درست است که باید کار سریع انجام شود البته این کار نباید شتاب‌زده انجام شود چرا که باید دقت شود افرادی که انتخاب می‌شوند از جهات مختلف بررسی شوند.

شخص رئیس جمهور پای کار است

حسینی گفت: در بحث اقتصادی الان هماهنگی و انسجام داریم چون هنوز برخی مدیران گذشته در سطوح مختلف میانی و پایین‌تر هستند گاهی ممکن است حرفی بزنند ولی این طور نیست که در دولت بگوییم چون معاون اقتصادی و وزیر اقتصاد و… داریم اختلاف وجود دارد خیر، اختلافی جود ندارد ممکن است اختلاف نظر کارشناسی وجود داشته باشد اما در جلسه حل می‌شود شخص رئیس جمهور پای کار است.

وی اظهار داشت: ستاد هماهنگی اقتصادی هر هفته جلسه تشکیل می‌دهد، قبلا رئیس جمهور اصلا وقت نمی گذاشت و مشکل کشور این بود، پشت صفحه مانیتور نشسته بود و می‌خواست از آنجا کل کشور را اداره کند، اینگونه نمی‌شود بعضی جاها باید در دل مردم رفت و با حضور در مناطق مختلف اولویت‌ها مشکلات و گرفتاری‌های مردم را شناسایی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: با سفرهای استانی اولویت‌ها و خواسته‌های مردم مشخص می‌شد. اینگونه مردم احساس می‌کنند که کسی هست که صدای آنها را می‌شوند، نظام ما نظامی مردمی است و این دولت هم افتخارش این است که دولت مردمی است.

در دولت فعلی هیچ مصوبه‌ای بدون ابلاغ نمانده است

وی عنوان داشت: علاقه‌مند به تعامل با کشورهای مختلف هستیم و ظرفیت کشور ما این است که دانجشویان از کشورهای مختلف عراق سوریه و لبنان یمن و… به ایران بیاند و با واقعیت‌های ایران آشنا شوند و هر کدام یک سفیر باشند برای نظام اسلامی و بتوانند در کشورهای خودشان منشا اثر باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ارتباط با اجرای مصوبات مجلس گفت: در دولت فعلی هیچ مصوبه‌ای بدون ابلاغ نمانده است در دولت قبل ابلاغ نمی‌شد حتی شورای انقلاب فرهنگی که شخص رئیس جمهور رئیسش بود، تصویب می‌کردند بعد ابلاغ نمی‌شد و در بایگانی می‌رفت، اگر هم ابلاغ می‌شد خیلی وقت‌ها اجرا نمی‌شد.

حسینی در زمینه موضوع کم‌آبی گفت:تقریبا مشکل تمام استان‌های کشور است و باید مدیریت کرد باید بررسی کنیم ممکن است در گذشته کارهای اشتباهی کرده باشیم. شورای عالی آب تشکیل شده است قبلا اصلا شورایی تشکیل نمی‌شد و رئیس جمهور باید بیاید و در جریان باشد و تقسیم کار کند و گزارش عملکرد بخواهد، نه اینکه ما بگذاریم جمعیتی جمع شوند و اعتراض کنند و وعده بدهیم و تمام شود باید پیگیری کرده و کار را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا