قم

معاون رئیس جمهور: مردم شاخصه‌های اولیه محیط زیست را رعایت نمی‌کنند

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از مرکز خبر حوزه، علی سلاجقه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، اظهار کرد: مسئله محیط زیست از موضوعات اولیه هر کشور است و امروز شیوه تعاملات با کشورها از طریق محیط زیست پیش می‌رود.

وی بیان کرد: دین ما مترقی و رهنمودهای بسیار خوبی در ارتباط با محیط زیست دارد اما از نظر اجرا مشکلاتی در بحث محیط زیست داریم.

معاون رئیس جمهور گفت: شهر قم پایتخت معنوی جهان است و ترکیب جمعیتی این مسئله را به خوبی نشان می دهد و اینجا همان گونه که به عنوان ام القراء جهان اسلام است از نظر شاخص های محیط زیست هم باید در حد ام القراء باشد.

رئیس سازمان محیط زیست، افزود: امروز چشمه و قناعت نیست و از راه های مختلف دیگر آب بدست می آید و از طرفی دیگر منابع آب در حال کم شدن است و این به مصرف و مدیریت ما بر می‌گردد.

وی بیان کرد: امروز شاهد تجاوزهایی به محیط زیست در مسائل مختلف هسیتم. این نشان می دهد که توجه چندانی به سبک زندگی اسلامی نشده است.

سلاجقه اظهار کرد: علما و بزرگان به دلیل ارتباط با مردم می توانند آنها را در ارتباط با مصرف آب و حفظ محیط زیست توصیه و راهنمایی کنند. قطعا سخنان علما در حفظ محیط زیست کارگشا خواهد بود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا